החקירות שמתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכות להסעיר את המערכת הפוליטית, כאשר רבים בה, גם אם לא יודו בכך בפומבי, מתחילים להיערך לאפשרות, התאורטית בלבד כרגע, של בחירות. 


 


סקר שפורסם היום (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2,בדק את מידת ההתאמה של הפוליטיקאים לראשות הממשלה. בתחילה הוצגה השאלה אם במידה ונתניהו יתפטר מתפקידו, מי מבין האישים מתוך הממשלה היית מעדיף שיחליפו.  יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ראשון עם 15% תמיכה, גלעד ארדן עם 11%, יו"ר כולנו משה כחלון עם 9%, שר הביטחון אביגדור ליברמן עם 6% ומירי רגב עם 4%. 



כאשר הוצגה שאלה דומה אך למשיבים ניתנה האפשרות לבחור מבין כלל המועמדים, לאו דווקא מתוך הממשלה, ניצב יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בראש עם 22%, נפתלי בנט במקום השני בלבד עם 14%, גדעון סער עם 10%, שר הביטחון לשעבר משה יעלון עם 7% ומשה כחלון עם 6% בלבד. 

 בערוץ 2 דווח הערב כי יו"ר מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון, בוחן אפשרות להקים ממשלה חלופית עם המחנה הציוני במקרה שראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות החקירות נגדו. ההערכה היא שהרעיון הוא שבראשות הממשלה החלופית יעמוד כחלון עצמו או יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג. על פי הדיווח, כחלון שוחח עם נשיא המדינה ראובן ריבלין על האפשרות ובחן את ההיתכנות הפוליטית של המהלך. 

ההנחה הרווחת היא שלמרבית חברי הכנסת אין אינטרס ללכת כרגע לבחירות אלא יעדיפו לנסות להקים ממשלה חלופית בהרכב הנוכחי של הכנסת. על פי החוק, במקרה של התפטרות ראש ממשלה, הנשיא מטיל על אחד מחברי הכנת את מלאכת הרכבת הממשלה, ואם אין אפשרות כזו, הולכים לבחירות מוקדמות.