התגובות הקשות על פסק הדין במשפט אלאור אזריה הגיעו עד לבית ספרם של שני ילדיה של השופטת מאיה הלר, העומדת בראש הרכב השופטים בבית הדין הצבאי שהרשיע אותו בהריגה. תלמידים בתיכון הקניטו את ילדיה הלומדים בבית ספר יוקרתי בגבעתיים. אלימות פיזית אומנם לא הופעלה נגדם, אבל חלק מהתלמידים הפגינו כלפיהם עוינות. על מחברת של בתה של הלר נכתב: "אלאור הוא גיבור" ו"אלאור זכאי". היו גם תלמידים שהביעו באוזניהם של ילדי השופטת מורת רוח מפסק הדין.



גם בשבט הצופים בגבעתיים היו שהעירו לתלמידים, ולקראת הכרעת הדין שניתנה ביום חמישי האחרון אחד הנערים אף אמר: "מקווה שאמא שלך תשלח את אלאור הביתה".



ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, שקיבל דיווח על הנעשה בבית הספר, סיפר שלא נרשמו אירועי אלימות אלא הערות והקנטות, והדגיש כי הילדים חשים בטוחים בבית הספר. הוא הודיע שהבוקר ישוחח הצוות החינוכי עם התלמידים על פרשת אזריה ועל החלטת בית הדין הצבאי.



פוסט נאצה כלפי השופטת מאיה הלר. צילום: מתוך פייסבוק
פוסט נאצה כלפי השופטת מאיה הלר. צילום: מתוך פייסבוק



"ההערות כלפי הילדים של השופטת, שאני מכיר אותה, היו צפויות לאור האווירה השוררת בארץ ולקחנו את זה בחשבון", ציין קוניק. "אבל מדובר בשוליים. מנהלת בית הספר והצוות החינוכי מודעים למה שקורה ומטפלים בזה והיום ייערך שיעור חינוך בנושא. אני גם מתכוון לבקש שיהיו שיעורי חינוך דומים בכל התיכונים בגבעתיים. לדעתי, צריכים להיות שיעורי חינוך על הפרשה בכל בתי הספר בארץ ואני מקווה שמשרד החינוך יורה לנהוג כך. מדובר בנושא מאוד דרמטי".



גורם בכיר בבית הספר מסר: "אנחנו חלק ממה שקורה בחברה, מודעים למה שקורה ומטפלים".