16 פצועים קל בשריפה שפרצה בשעות הבוקר (ראשון) במלון "המצודה" ברחוב ירושלים בעיר העתיקה בצפת. רס"ר אורן דבדה מפקד צוות בתחנת כיבוי אש סיפר כך לגלצ: "ראינו להבות, לשונות אש מבית המלון למצודה, הכל היה אפוף עשן. שכל האזרחים היו לכודים בקומה העליונה - קבוצה של 50 איש יצאו החוצה למרפסות כדי לנשום אוויר נקי. הם פונו באמצעות מנופים. האש פרצה בקומה הראשונה והגיע לעליונה, ולא ידוע מה גרם לה".



חילוץ אזרחים מבית המלון בצפת. צילום: דוברות כבאות מחוז צפון



גם אנשי איחוד הצלה הגיעו למקום. נחי קליין ראש סניף איחוד הצלה גליל סיפר: "כשהגעתי למקום יחד עם מתנדבים נוספים של איחוד הצלה ולוחמי אש נתקלנו בעשן ולהבות אש שיצאו מהבניין. לוחמי אש חילצו לכודים שחלקם סבלו מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן. הענקנו בזירה סיוע רפואי ראשוני לכעשרים נפגעים קל מתוכם פעוטה. מרבית הנפגעים פונו לאחר מכן להמשך קבלת טיפול רפואי ובדיקות בבית החולים זיו הסמוך".



מרבית הפצועים הם בני נוער בגילאי 17-20 והם פונו לבית החולים "זיו". בתחילה היו דיווחים סותרים לגבי חומרת פציעתם, ודווח כי שניים מהם במצב קשה, אך בהמשך התברר כי זה אינו המצב. ד"ר סלמן זארקה מנהל המרכז הרפואי בצפת אמר בגלצ כי "הגיעו 16 פצועים לבית המלון כולם במצב קל, מטופלים במיון. בהתחלה היו שניים עם שאיפות עשן יותר משמעותיות אבל אחרי בדיקה אפשר להרגיע ולומר כי כל 16 הפצועים פצועים קל".