פרשת 2000 נחשפה הבוקר (ראשון) בחדשות 2. לפי הדיווח האיש במרכז הפרשה הוא המו"ל של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, שנחקר בפרשה ושוחרר בתנאים מגבילים. הוא שוחח עם עם נתניהו לפני חודשים, לפי ההערכות על הצעה לסגירת "ישראל היום", ובאופן ספציפי - סגירת גיליון השבת, שמתחרה במוסף הדגל של ידיעות, שבעה ימים. מוסף זה של ישראל היום התחיל לצאת בסתיו 2009, כך שאפשר למקם את הפרשה בתחילת הכהונה השנייה של ראש הממשלה. הפרשן אמנון אברמוביץ' ציין כי "ערב בחירות 2009 ישב נתניהו עם מכר ושאל אותו 'יש לך השפעה על נוני מוזס? תברר אם במידה ואני אסגור את העיתון, האם ישתנו היחסים איתו'". 



כמו כן נחשף על ידי בן כספית, כי ההקלטה בין השניים נמצאה במהלך חקירתו של ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו, החשוד גם הוא בעבירות של מרמה. במהלך החקירה בעניינו של הארו, תפסו השטרים חומרים רבים בביתו, בהם מסמכים, מחשבים וטלפונים ניידים, אז נתקלו החוקרים בתיעוד השיחות בין נתניהו למוזס. במהלך חקירתו של הארו נטען כי בוצעו ניסיונות לגרום לו להפוך לעד מדינה, אך האחרון סרב



לפי הפרסום בערוץ 2, ייתכן שמוזס ונתניהו דנו בתשלום בעבור סגירת היומון, דבר שהיה אמור להניב למוזס סכומים משמעותיים. בתמורה, "ידיעות אחרונות" היה אמור לשנות את הקו שלו כלפי ראש הממשלה. עוד דווח בחדשות 2 כי אם יהיה כתב אישום, מוזס יהיה עד תביעה ונתניהו יהיה הנאשם. 



ההקלטה של שיחת מוזס ונתניהו הגיעה ליועמ"ש לפני חודשים. כבר לפני שבועות ארוכים הגיעו במשטרה למסקנה שחייבים לעבור לחקירה פלילית גלויה, ומאז מנסים לשכנע את היועמ"ש שזה הדבר שנחוץ, לעבור לחקירה מלאה. בצמרת משרד המשפטים התקיימו התייעצויות, וגם פרקליט המדינה היה סבור שיש לפרשה היבטים ציבוריים. כשהפרשה הזו חברה לפרשת הסיגרים שבה עוסקים בימים האחרונים, המליץ היועמ"ש על חקירה באזהרה. 






ביום חמישי הושמעה לנתניהו ההקלטה בחקירתו, ובמשטרה תכננו לגבות גרסאות נוספות מעדים לשיחה. עו"ד ויינרוט, פרקליטו של רה"מ, דיבר ביום שישי אחרי שנתניהו עומת עם הדברים, ולפי הפירוש המשפטי שלו אולי יש דברים לא תקינים מבחינה ציבורית. זו הסוגיה שתעמוד במרכז "פרשת 2000" - הפרשנות המשפטית. במשטרה עושים מאמץ גדול לסיים את החקירה בתוך כמה שבועות, גם כיוון שהלחץ שמפעיל היועמ"ש על המשטרה הוא גדול. 



בין נתניהו למוזס שררה עוינות מוחלטת שהגיעה לשיא בבחירות האחרונות. הפרשה מראה שמתחת לפני השטח התקיימה מערכת יחסים אחרת, לה יש משמעויות ציבוריות. אין כאן חשש להאזנת סתר, זו שיחה קבילה. היה סכום כסף גדול על השולחן. ראש הממשלה ידע מה המשמעויות הכלכליות של פגיעה ב"ישראל היום" עבור מוזס והוא ידע איך זה ישפיע על העיתון שלו. 



ארי הרו
ארי הרו




חקירה נוספת לנתניהו


בתוך כך, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה יתאמו בימים הקרובים מועד לחקירה נוספת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתתקיים לאחר שיושלמו חקירות של מספר אנשי עסקים נוספים שייתכן שיש להם מידע בנושא. זאת, כדי לגבש ראיות לכאורה לנורמה התנהלותית של נתניהו מול אנשי עסקים בעלי הון.



כפי שנחשף בעיתון "הארץ", בידי החוקרים קלטת המתארת דו שיח בין אחד מאנשי העסקים שצפוי להיחקר בפרשה לבין ראש הממשלה, שעיקרה התנהלות של תן וקח. לא מדובר בתשלום כספי או בהצעה לתשלום כזה, אלא אותו איש עסקים מבקש את התערבותו של ראש הממשלה בקידום עסקי שלו ומנגד מבטיח לסייע לראש הממשלה בצרכיו.



"לא יהיה כלום כי אין כלום" 


טרם הפרסום אמר ראש הממשלה בפורום שרי הליכוד, כי "בתוך כך לצערי אני לא יכול למסור פרטים. מה שאני כן יכול לומר לכם היום, כשאני יודע במה מדובר, ואני אומר לכם את זה בביטחון מלא: לא יהיה כלום כי אין כלום. מה שיש פה זה לחץ פסול ובלתי פוסק של גורמים בתקשורת על גורמי האכיפה. הם מפריחים בלונים שהאוויר החם יוצא מהם בזה אחר זה. כך יהיה גם במקרה הזה. אני מציע לחבריי באופוזיציה לא לחגוג כי אין מה לחגוג. את השלטון מחליפים בקלפי".



חבר הכנסת דוד אמסלם אמר לחדשות 2 כי "אין לי מושג במה מדובר, אני בניגוד אליכם לא מקבל הדלפות. אני אומר שיתבררו הדברים. המסקנה שלי יש כאן כוחות רשע עצומים להפיל את הליכוד מהשלטון, כוחות מהעולם. אם נתניהו לא היה מטריד אתכם ואת השמאל הכל היה בסדר. אף אחד לא בדק את היום הולדת של שמעון פרס לפני שלוש שנים".