רומנטיקה בקציפת לימון



תמיד כשפנטזתי על בית הקפה המושלם, דמיינתי לעצמי מקום חמים וקטן, עם צלחות לבנות כבדות מעוטרות בבד תחרה הנושאות עוגות גבוהות מצופות בשוקולד כהה או קרם לבנבן, מאפי בצק קלועים, גדושים במיני ממרחים, לחמניות קטנות לצד חמאה צהבהבה וריבה שהרגע נעשתה. כזה הוא לורנץ ומינץ, בית קפה רומנטי ומתוק שנפתח בפאתי נווה צדק במעלה רחוב שלוש בתל אביב.



נילי מינץ, הקונדיטורית, מביאה ניחוחות גליליים מהבית וגישה אחרת אל תוך תל אביביות והיסטוריה. קובנה מושחתת ספוגה בחמאה מזוקקת, לחם שטוח משובץ בחילבה, עוגת גבינה אפויה עם למון קארד וקרם שמנת, טארטלט של בצק פריך עם קרם פטיסייר ותותים, דניש קינמון משובץ בסוכר חום, קרואסונים שמנמנים מדיפי ניחוחות חמאה ושוקולד, עוגות שמרים דשנות ספוגות בקינמון או שוקולד ובחושה של לימון ומרנג אוורירי הם רק חלק מהנוף היומיוי שיותר לשניה סיחרור חושים מלא ניחוחות. חוץ מכל המושחתות יש גם מיני ארוחות בוקר, קרואסנים ממולאים, פסטה טרייה ועוד מיני דברים נפלאים. חובה. אל מינץ הצטרף גם השף המוכשר לירן גרודה ובעיני המקום הזה הולך להיות הפינה המושלמת הבאה.



לורנץ ומינץ. שלוש 42, נווה צדק, תל אביב. 03-9018070. כשר



 לא רק איקאה- מאפיה שבדית חדשה 



מתברר שהשבדים יודעים גם לאפות ולא רק לבנות רהיטים. בשקט בשקט קם לו מייקל - בחור שבדי חמוד ומוכשר והחליט שהוא מכיר לתל אביביים העילאיים קצת מתרבות הבית שלו בצורת מאפי שמרים מענגים מלאים בניחוחות מעט אחרים ומפתיעים: קרם מדהים וארומתי של הל, ניחוחות של זעפרן ווניל, קינמון וסוכר,קראנצ׳ים של תפוחי עץ, טארטלטים של שקדים נימוחים, מאפי זעפרן ושוקולד לבן שבא לעצור לרגע את הנשימה בגללו, לחמניות מתקתקות ממולאות בקרם שקדים וקציפת זעפרן והכל בבצק שמרים רך כמו חמאה, כל כך לא שגרתי במרקם שלו, שהצורך לנשנש אותו רק גובר בכל ביס.


את כל הטוב הזה עושה מייקל כרגע רק במשלוחים ובנמל תל אביב בימי שישי עד שהוא ימצא פינה משלו ואת כל המאפים תוכלו למצוא באתר שלו או בפייסבוק.


בייקרי שבדי. צילום: אסנת גואטה



 אמריקה זה פה! 


החלום של אמריקה - גדולה מהחיים, צבעונית, מלאת חיים, מוזיקה, טעמים ושפע – הוא העומד מאחורי הקמתו של המיזם החדש ויוצא הדופן של המסעדן הוותיק צביקי עשת ובנו אורי עשת, שנפתח בימים אלו בבית ציוני אמריקה שבלב תל אביב. AMERICA מגישה לא רק מטבח יוצא דופן, אלא גם חווית בילוי לא שגרתית בלא פחות מארבעה אזורים שונים שלכל אחד אופי וייחוד משלו - מסעדת אוכל נשמה עם הופעות מוזיקה חיה מדי יום, בר אמריקאי, בית קפה אורבני ודוכן אוכל רחוב מקסיקני תוסס. כל אחד מהם שואב את השראתו מהתרבות האמריקאית ששורשיה ברחובות הארלם, ברוקלין, ניו אורלינס ומקסיקו.



העיצוב בהשפעת תרבות הסול והפאנק והמסעדה מציע חוויה שופעת של אוכל נשמה אמריקאי אותנטי, גדול ואמיתי, מנחם ועשיר המוגש באווירת קז'ואל נוחה, קלילה ומלאת גרוב. פסקול שהורכב בקפידה מתבסס על ג'אז, סווינג, פאנק, סול ורוקנ'רול משלים את חווית הבילוי במקום. בעתיד הקרוב מתוכננת AMERICA להתרחב ולכלול חלל להופעות גדולות, כמו גם חנות גאדג'טים ומתנות ייחודית. ואנחנו נטעם ונספר לכם על התפריט ממש בקרוב.



AMERICA, אבן גבירול 26, תל-אביב



 אוכל ישראלי לכל העולם 



כמה פעמים רציתם לארוז את הטעמים הגדולים של ישראל כמו טחינה, חלבה, חומוס, דבש, חליטות, חרובים ועוד ולשלוח אותם כמארז קולינארי לחברים/ מכרים / משפחה בחו"ל?



תכירו את yoffi –חברה ישראלית ייחודית שחרטה על דגלה את הנגשת הטעמים הייחודיים של ישראל לכל העולם. באתר החברה תוכלו לבחור אריזות שי מגוונות הכוללות דבש מאזורים שונים בארץ, שמנ״ז,מצות, טחינה, ממרחים, חליטות, תמרים, חרובים ועוד ולהרכיב מארז קולינרי אותו תרצו לשלוח או לבחור במארזים מוכנים, בהתאם לתקציבכם, לכל העולם.



ההזמנה באתר נוחה ומהירה וכוללת גם אופציה להשאיר מין כרטיס ברכה קטן ופשט לצאת לדרך. האתר מותאם בכמה שפות ונותן מענה מעולה לכל אחד.


 המוצרים ללא חומרים משמרים, ללא צבעי טעם וריח וכשרים בד"ץ חתם סופר וגם רבנות (פרווה). השותפים לדרך ולתהליך הייצור הינם חקלאים, דבוראים ומפעלי בוטיק משפחתיים, המתמחים במוצרי בריאות איכותיים מן הטבע – הכל בייצור כחול לבן ובאריזה מהודרת ומרשימה ורב שימושית.


מחירים לדוגמא: ממרחים: החל מ-35 שקלים / דבש: החל מ-35 שקלים / טחינות בטעמים: החל מ-39 שקלים ועוד. 



ניתן לרכוש את המוצרים באתר החברה ובחנויות מתמחות בתחום אוכל והתיירות כמו: לגעת אוכל, דומו (הרצליה ורמת אביב), חנויות מזכרות ועוד


ניתן לברר את נקודת המכירה הקרובה לביתך בטלפון: 09-9518877


סדרת המוצרים של yoffi. צילום: דן לב



 
 חורף חם במסעדת Clash! 


מסעדת Clash החדשה במלון Nyx משיקה ערבי קונספט ייחודים בימי שלישי בהם יוכלו הסועדים ליהנות מתפריט הקוקטיילים החדש של המסעדה לצד מנות Raw Food מותאמות ו Dj שינעים את האווירה.



שילוב מנצח לדוגמה: מנת קרפצ'יו דג ים תיכוני – קרפצ'יו דג ים, זרעי עגבניות, אורגנו טרי, עגבניות שרי מיובשות, שום, פלפל חריף, קרוטונים וקרם יוגורט עשיר (51 ש"ח) לצד קוקטייל מומוס – טעמי אדמה רעננים עם נגיעות של פרחי בר מאוזנים באופן מדויק – ג'ין, מלפפון וג'ינג'ר טריים, מיץ לימון סחוט, תמצית פרחי בר מאוזנים וורמוט יבש (52 ש"ח).



כל יום בין השעות 16.00 ל- 20.00 תפריט הקוקטיילים החדש של המסעדה מוצע במתכונת של 1+1 חינם. בערבי Clashing Vibes, ימי שלישי, בנוסף לכך ייהנו הסועדים משתי מנות Raw Food לבחירתם במחיר מיוחד של 90 ש"ח. Clash, מנחם בגין 48 תל אביב. טלפון להזמנת מקום: 035023223



 מסעדת לימאני נמל קיסריה - אכול ושלם כפי יכולתך! 


בעל המסעדה, אסף צוונגף החליט כי בחודש ינואר/פברואר הוא מזמין את הקהל הישראלי לשלם כפי ראות עיניו, על מנת לעורר את החורף הקר במעט וכניסוי חברתי לקהל הישראלי, כמו כן לקבל אינדיקציה אמיתית למחירי התפריט ולמנות המוצעות בו וללא קשר לעלויות food cost, בסיום הארוחה יוגש משוב ובו הלקוח/ה יציינו מדוע בחרו לשלם פחות או לחילופין יותר עבור המנה שאכלו.



הניסוי כולל את כל המנות בתפריט וקוקטיילים לדוגמה: קבב ים, ברבוניות, שרימפס בחמאה, פילה סמלון, מיקס פירות ים, סינייה, מוסקה יוונית ועוד


לימאני – נמל קיסריה 04-6100022


לימאני. צילום: רועי גרינברג



 תפריט החורף החדש של "המוציא"  



השף אבי לוי מציג מנות חדשות המדגישות את החיבור בין מרוקו וספרד והשורשיות של המרוקאים האלג'יראים שיצר למסעדת "המוציא". תפריט החורף החדש מתאים עצמו אל הקור הירושלמי עם מנות פתילייה, קדירות, מרקים ומנות מנחמות חדשות ומחודשות. בתפריט החדש: "בשר ראש וחומוס" - תבשיל בישול ארוך בקדירה, על פתיליה של בשר ראש וגרגירי חומוס / "תבשיל אסאדו בפלפלים ובטטות" / "מקפול" – תבשיל בשר צלי בבישול פתיליה ארוך בשילוב של מעט קינמון, סוכר חום, עגבניות ובצל מקורמל ועוד



"המוציא", - רחוב משיח בורכוף 4, ירושלים


מסעדת "המוציא". צילום: יח"צ


 
 רטרו פנקייק  

רשת "רטרו פנקייק" פותחת את שנת 2017 עם תפריט חדש המשלב בין המנות המוכרות למנות חדשות. רשת "רטרו פנקייק" מציעה למעלה מ-30 סוגים שונים של פנקייקים מתוקים ומלוחים ומגוון רחב של מנות פנקייק טבעוניות או ללא גלוטן. כמו כן, במסגרת התפריט החדש מציעה ארוחות בוקר, טוסטים, סלטים ותפריט שייקים ומשקאות חמים, ביניהם: מילקשייק נוגט רטרו ומילקשייקים בטעמים קלאסיים, גזוז של פעם, משקה אלפחורס המורכב מפרנץ׳ ונילה, ריבת חלב, קצפת וקוקוס קלוי או פרנץ׳ תות המגיע עם מיני מרשמלו ועוד.



לחובבי השוקולד יש את פנקייק פומבה שוקולד עם קרם נוטלה, שוקולד לבן, עוגיות קוקילידה, פניני שוקולד, מקופלת לבנה, בננה מקורמלת וכדור גלידת וניל עוגיות. ולאוהבי הריגושים פנקייק מזרח & מערב המגיע עם סלמון מעושן, קרם גבינת שמנת, חביתה, ריבת צ'ילי, פטריות שמפיניון, רצועות סלק וגזר מעל ורוטב טריאקי.



מסעדות הרשת מתאפיינות בעיצוב רטרו ייחודי שנותן לסועדים את התחושה כאילו נכנסו לדיינר אמריקאי אותנטי. עם כלי נגינה התלויים מהתקרה, קטעי עיתונות ישנים, תמונות ופרטי אספנות נדירים כדוגמת מכונת תקליטים, אקורדיון, חצוצרות, רדיו ועוד, המשלימים את החוויה המיוחדת.



מחירי המנות נעים בין 29-62 ש"ח, קניון כפ"ס הירוקה, וסניף נוסף בראשל"צ.

רטרו בר. צילום: ירדן לפידות