ניתן לחלק את מרבית האנשים לשתי קבוצות מרכזיות: חובבי האייפון, אלה שלא מסוגלים לחשוב על להחליף את מערכת ההפעלה iOS בדבר אחר, ואנשי האנדרואיד. אלה שמעדיפים את מערכת ההפעלה של גוגל שניתנת לעיצוב ולהתאמה למשתמש בקלות. אנשי האייפון מציינים היום (שני) עשור להכרזה על מכשיר האייפון הראשון. ההכרזה התרחשה ב-9 בינואר 2007 באירוע של החברה. ג'ובס, מי שהיה ממקימי אפל והמנכ"ל הראשון שלה, עמד על הבמה והכריז על המכשיר הסלולרי המהפכני.



"היום אנחנו משיקים שלושה מוצרים מהפכניים. הראשון - אייפוד עם מסך מגע גדול, השני הוא מכשיר נייד מהפכני והשלישי הוא מכשיר עם תקשורת אינטרנט מהפכנית", אמר ג'ובס לקול מחיאות הכפיים, ואז אמר משפט ששינה את העולם "אלה לא שלושה מכשירים נפרדים. זה מכשיר אחד שאנחנו קוראים לו 'אייפון'. היום המצאנו מחדש את הטלפונים".





בעשור שעבר מאז ההכרזה, נמכרו מעל למיליארד מכשירי אייפון ברחבי העולם, כלומר מעל ל-270 אלף מכשירים כל יום. אפשרות הורדת יישומים, מה שנראה היום כדבר הבסיסי ביותר, לא הייתה קיימת בשנה הראשונה מאז שיצא המכשיר, ומאז המכשיר עבר שינויים רבים נוספים - המסך גדל בצורה משמעותית וכך גם זיכרון המכשיר. 



בדגם הראשון של המכשיר המצלמה לא הייתה מסוגלת לצלם וידאו ואי אפשר היה להחליף את הרקע של המסך, הוא גם היה קטן מאוד יחסית לדגמים הנוכחיים, 3.5 אינצ', זאת מול מסכים בגודל של 5.5 אינצ' שמכשיר האייפון 7 פלוס מתהדר בו. כמו כן, נפח הזיכרון בדגמים הראשונים של האייפונים נע בין 16-4 ג'יגה, נפחים שכיום נחשבים קטנים מאוד. דגמי האייפון 7 מגיעים ל-256 ג'יגה, וייתכן מאוד כי בדגם האייפון 8 שהחברה צפויה להשיק במרץ הקרוב הזיכרון המקסימלי ייגדל אף יותר.