כשהוא אזוק ברגליו ולבוש מדי אסיר, התייצב היום (שלישי) איש העסקים ובעליה לשעבר של קבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד, ג'קי בן זקן, בבית המשפט בתל אביב כדי להעיד נגד איש העסקים אברהם נניקשווילי במשפט השוחד של השר לשעבר בנימין בן אליעזר ז״ל. בן זקן הגיע מכלא חרמון, שם הוא מרצה חודש וחצי מתוך 26 החודשים שנגזרו עליו, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בשורת עבירות הקשורות בתרמית בניירות ערך. 



כזכור, בן זקן הורשע בהרצת מניות חברת "מנופים פיננסיים" שבבעלותו ובכך שניסה לנפח את שווי המניות של חברתו. יחד עמו הורשע איש העסקים איתן אלדר. תחילה נידונו השניים לעונשים של שלוש שנות מאסר כל אחד, אולם לאחר ערעור הופחת העונש, ובן זקן נידון ל-26 חודשי מאסר ואלדר ל-22 חודשים.



על פי כתב האישום, בן זקן ואדלר רצו להשפיע על ערכה של מניית מנופים כדי שתעמוד בתנאים לכניסה למדד ת"א-100. הם מואשמים כי החליטו שאלדר יקנה את המניות ובן זקן ימצא אדם נוסף שיקנה אותם מאלדר כדי לספק לו מימון להמשך פעילותו. אדלר שיתף בעניין גם את קולנברנר והשניים פעלו יחד כדי להשפיע על שער המניה. העבירות המתוארות בכתב האישום התרחשו בחודש נובמבר 2010, ובדצמבר באותה השנה מניית מנופים אכן נכנסה אל מדד ת"א 100.



על פי כתב האישום המקורי, נניקשווילי נתן לבן אליעזר, בעת שזה כיהן כשר התשתיות, שוחד בסכום של 400 אלף דולר בתמורה לכך שייטיב עם חברת שמן של נניקשוילי ובן זקן, ולהגדיל את סיכוייהם לעמוד בתנאים לקבלת רישיון קידוח באתר "מד אשדוד". 

"היו לי יחסים קרובים עם פואד גם כשהוא היה שר וגם קודם לכן, בלי קשר לאינטרסים של חברת נובל אנרג'י", אמר בן זקן על הדוכן.