פיגוע הדריסה בירושלים בו נרצחו ארבעה קציני צה"ל, גרר מפגני סולידריות עם ישראל הן בגרמניה והן בהולנד. היום (שלישי) גם צרפת מצטרפת לאקט התומך בהנפה של דגל ישראל על בניין העירייה בפריז, כך צייצה ראשת עיריית עיר האורות.





מוקדם יותר היום, ראש העיר המוסלמי בעיר רוטרדם בהולנד, אחמד אבו טאלב, הניף את דגל ישראל על בניין בעיר. אבו טאלב עורר סערה ציבורית גדולה בעבר אחרי שאמר שמהגרים מוסלמים שלא מעריכים את החיים בתרבות המערבית יכולים ללכת לעזאזל, בעקבות פיגוע הטרור במערכת העיתון הסאטירי "שארלי הבדו" בפריז שבו נרצחו 12 בני אדם - עשרה עיתונאים ושני שוטרים. 




אבו טאלב בן ה-55 שנולד במרוקו, והיגר ב-1976 להולנד בגיל 15, הוא בנו של אימאם מוסלמי, ונודע לא פעם בשפה הישירה והבוטה שלו. לאחר רצח הבמאי תאו ון גוך ההולנדי בידי מוסלמי קיצוני ב-2004, הוא אמר שעל המוסלמים להתאים את עצמם לאורח החיים בהולנד, או לעזוב. הוא נבחר לראשות העיר רוטרדם ב-2008 ומכהן בתפקיד מאז 2009. אתמול הואר שער ברנדנבורג, אחד מסמליה הבולטים של ברלין, בצבעי כחול לבן לאות הזדהות עם ארבעת הנרצחים ועשרות הנפגעים בפיגוע הדריסה.



המחווה של הקרנת דגלי מדינות שפיגועי טרור אירעו בשטחן על מבנים ציבוריים החלה לאחר הפיגוע במועדון הבטקלן בפריז, בו נהרגו כ-150 בני אדם ומאז מדינות רבות אימצו את הנוהג. גם בישראל, בניין עיריית תל אביב הואר בצבעי דגל צרפת אחרי הפיגוע בבטקלן.