אם מישהו חושב שמרגלית צנעני נכנסה לחדר החקירות של המשטרה במחוז תל אביב כדי למסור עדות נגד האנשים שאחראים למטען החבלה הקטן שהוטמן אתמול במכונית היוקרתית שלה, וגם התפוצץ, הוא כנראה אינו מבין מספיק את הפרסונה שמאחורי מלכת הבלוז הישראלי. את המניירות "המקסימות" - מהפריים טיים בימי הזוהר של "כוכב נולד" ועד לנפילה באותה חקירת משטרה אשר המחישה מי היא גם מאחורי הקלעים. הסחיטה של אסף אטדגי, השותף שלה להפקה של הזמר עומר אדם בתחילת דרכו, ענייני הכספים עם דומרני ו"הפרסי" (ריקו שירזי? שלי נרקיס?), המסרים לאחים טיירי בכלא וברעננה, והשתיקה במשטרה גם במחיר של מאסר.



אחרי שנזכרנו בפרשה ההיא, ברור שגם הפעם מרגול לא סיפרה לחוקרי המשטרה מי דורש ברעתה. "אין לי אויבים", היא מן הסתם הבהירה לחוקרים הלא מופתעים, הגם שהיא קרוב לוודאי יודעת מי העביר לה את המסר המאיים.



רק מאחר שמדובר בפרסונה ציבורית הותר לכאורה לפרסם את השם והתמונה שלה דקות מספר לאחר הפיצוץ, אבל לפני שממשיכים לפרק את המודל של מרגול גם בטור הזה, חובה להדגיש שמדובר בנפגעת עבירה, כך שאין מקום לשמחה לאיד או לעג לזמרת המזרחית התורנית שהגיעה למדורי הפלילים, מה גם שאין מידע מבוסס על הרקע לפיצוץ.



 חיה את הפוזה בכל רמ"ח אבריה


כמי שכבשה את הבמות בזכות הופעות בשמחות ובמועדוני לילה קטנים אפופי אדי אלכוהול ועשן סגלגל של חשיש מתקתק - החמארות המיוסרות והבלתי נשכחות של שנות השבעים והשמונים - אין זו הדרמה הראשונה בקריירה הארוכה של מרגול בשוליים של סצינת המהמרים והשוק האפור. מאז שדרך כוכבה הרשמי בריאליטי של "כוכב נולד", נדמה כי הביוגרפיה שלה נמרחה בכל עיתון אפשרי ושיחת סלון, ועדיין, לא רבים יודעים למשל כי בתחילת דרכה היא הייתה סולנית של להקת "הכנופייה", פריט ארכיאולוגי לאספנים שמחדד ביום הזה את האסוציאציה על הצד הקרימינלי באישיות של "המלכה".



ההיכרות שלה עם "החבר'ה הטובים" קיבלה ביטוי פומבי ראשון ב-1995, זמן מה לאחר החיסול של מלך ההימורים יחזקאל אסלן והמלכתו של זאב רוזנשטיין תחתיו, היא כבר הייתה אז זמרת מפורסמת יחסית. מחלק מוסר של משטרת תל אביב בפיקודו של אפרים ארליך (קרמשניט) פשט אז ברחוב החשמונאים בתל אביב על מועדון הימורים של הזמר חופני "הגדול" ואשר ראובני, "מלך הקסטות" שהיה מנהלה האישי של מרגול. מחקירת עשרות מהמרים עלה מידע שמרגול מרבה להיראות במועדון והיא בכלל שותפה בו. היא זומנה למרחב ירקון ונחקרה, אולם בסופו של דבר לא נמצא חיזוק ממשי למידע המודיעיני והתיק נסגר.



מרגול 2017, כבר לא בחורה צעירה, אבל היא חיה את הפוזה בכל רמ"ח אבריה גם אם היא אינה מתכוונת לכך. אחרי ההסתבכויות עם גובי החובות כפי שנחשף בתיק "כוכב נולד", לפי התגובות המכחישות לכתבי השטח בזירה בה חנתה הביואיק שלה, בהחלט אפשר להרגיש שאת דפוסי העבר היא לא זנחה עדיין. אומרים שלאחרונה היא חזרה למופעים האינטימים עם הבלוזים השכונתיים הכואבים, ואפילו הרימה מעט את הראש עם פינה רדיופונית צנועה אליה "הידרדרה" אחרי המעצר המשפיל, אף אחד לא באמת חשב שדווקא אירוע פלילי חמור נוסף יחזיר אותה לקדמת הפריים טיים.



רשימות נוספות של אמיר זוהר באתר "פוסטה"