רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ויוזם "חוק ישראל היום" ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) העידו במשטרה כחלק מחקירת ראש הממשלה. נתניהו מסרה את עדותה אתמול בנוגע ל"פרשת המתנות" ("תיק 1000") ואילו ח"כ כבל העיד בתחילת השבוע בנוגע לקשר לכאורה בין בנימין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס ("תיק 2000").



ח"כ כבל, כך נודע היום (חמישי) למעריב אונליין, נתבקש להשיב על מספר שאלות כלליות באשר להתנהלות מאז שהעלה את הצעת החוק ב- 2014 וכמובן בתקופה שלאחר מכן. כמו כן נתבקש להשיב האם ידע על הפגישות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות. לאחר כחצי שעה סיים ח"כ כבל את עדותו במשטרה וחזר לפעילותו הציבורית.



לא רק סיגרים, גם בקבוקי שמפניה


גורמים המקורבים לח"כ כבל סיפרו כי "זה לא היה משהו שהיה בו כדי להוסיף לו מידע או להפתיע אותו, הוא היה זה שהעלה את הצעת החוק ואחרי המהלך הזה הוא כבר לא היה ב'לופ', לכן הרבה לא היה לו במה להפרות את החוקרים". ח"כ כבל אישר את עובדות עדותו במשטרה ואמר: "נתבקשתי להשיב על מספר שאלות אבל לא מעבר לכך. זה היה משהו קצר, ואני לא יכול להרחיב בנושא". כמו כן, בשיחה שקיים הבוקר כבל בגל"צ הוא סיפר: "לפני יומיים זומנתי ע"י המשטרה לבוא ולתת עדות. העדות הייתה קצרה, רצו לבדוק אם ידעתי את הדברים שיכולתי לדעת, אבל לא היה לי שמץ של מושג על השיח הלא מכובד והמביך הזה". 



חקירתה של רעיית ראש הממשלה התקיימה במשטרה, ויש הסבורים כי היא ביקרה במשרדי היאח"ה בלוד אמש. לעומת ח"כ כבל, נתניהו העידה בנוגע לפרשה השנייה, העוסקת בשלל המתנות שקיבלה משפחת נתניהו לכאורה מאיש העסקים ארנון מילצ'ן. אם בחקירה עלה כי מילצ'ן דאג "לפנק" את ראש הממשלה בסיגרים יוקרתיים, לגבי רעיית נתניהו מתייחסים החוקרים בקבוקי שמפניה שהזמינה ממילצ'ן. חשוב להדגיש כי רעיית ראש הממשלה מסרה עדות בלבד בפרשה והיא אינה חשודה בעבירה כלשהי.



"כבל הוא לא האחרון שייחקר"



גורם המעורה בפרטים ציין בשיחה עם מעריב אונליין כי "החוקרים עושים ככל שעל ידם לאשש תשתית ראייתית וביסוס החשדות לביצוע עבירה פלילית. נכון לעת הזאת הם נאלצים לדשדש בתקופה לא מבוטלת מאז עלה חוק ישראל היום לאוויר ולבדוק פרטים אצל כל מי שעסק בו".



עוד מסר הגורם כי "ח"כ כבל הוא לא היחיד שמסר עדות וגם לא האחרון שיגיע למסור עדות בפרשה זו. החוקרים לא רוצים להגיע למצב שבו נתניהו ימסור את הגרסה שמושמעת לאחרונה לפיה הוא ניסה בסך הכל להוכיח את ה'רדיפה' כביכול של ידיעות אחרונות אחריו ולא התכוון לקיים שום מילה ממה שעלה בשיחות בין השניים וכראיה גם הקליט את השיחות. זו תיאוריה שהם חייבים לפצח אם יש להם חשד שראש הממשלה ביצע כאן עבירה פלילית לכאורה".



אמש פורסם כי שר התיירות יריב לוין תושאל גם הוא בראשית השבוע במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 שבלוד, זאת כחלק מפרשה 2000. על פי הידוע, ביררו החוקרים עם השר לוין, שנחשב מקורב לראש הממשלה, האם נעשו אליו פניות לשיתוף פעולה לכאורה לאישור "חוק ישראל היום". עוד נודע אתמול כי דמויות נוספות צפויות להיחקר בימים הקרובים.



השר יריב לוין המקורב לרה"מ נתניהו תושאל גם הוא. ארכיון: מרים אלסטר, פלאש 90




דיווח: קונצנזוס במשרד המשפטים - מוזס הציע שוחד לנתניהו


לפי הדיווח אמש בחדשות ערוץ 10, במשרד המשפטים ישנו קונצנזוס לפיו לפיו מו"ל ידיעות אחרונות מוזס הציע שוחד לראש הממשלה נתניהו. לפי הפרסום, לגבי נתניהו ישנה במשרד התבלטות לגבי סעיף האישום שניתן לייחס לו - האם מדובר בשוחד או הפרת אמונים. בערוץ הראשון אף דווח כי מוזס עצמו צפוי להיחקר בימים הקרובים. שר בכיר אף אמר לערוץ כי ההתפתחות בימים האחרונים "הם בגדר גיים צ'יינג'ר", וכי "במפלגה נערכים לסוף עידן נתניהו".



עוד דווח, כי מסתמן שגרסת נתניהו תהיה כי כל מה שאמר למוזס זה שקר שנועד רק בשביל לחשוף את האמת עליו. עם זאת, ע"פ הדיווח בערוץ 10 גורמי האכיפה טוענים כי כי זוהי לא הגרסה הראשונה של ראש הממשלה שנאמרה במהלך החקירה.



נתניהו משדר "עסקים כרגיל"


נתניהו ניסה להפגין אתמול בערב עסקים כרגיל לנוכח החקירות המתנהלות ואמר בישיבת מזכירות הליכוד שהתקיימה בכפר המכבייה ברמת גן: "אני מנוע מלמסור פרטים, אבל אני יכול להגיד לכם עכשיו שאני מודע לכל הפרטים לא יהיה כלום כי אין כלום".



ראש הממשלה הודה לחברי מזכירות המפלגה על התמיכה בו ואמר: "אני מודה לחבריי כאן על התמיכה. אני מסתובב ברחבי ארץ ואני רואה את זה בציבור, ברשתות, לא רק של ציבור תומכי הליכוד, אלא שדרה רחבה מאוד. אני לא רוצה להגיד לכם שזה לא נוגע, זה נוגע בי מאוד. אני מעריך את זה ואנשים מבינים שזה מבחן של התייצבות. זה דבר טבעי שעובר כאש בשדה קוצים, זה דבר יוצא מהכלל".