יש מקום להעמיד לדין את השייח' ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, בחשד לביצוע עבירות הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת על ידי סלאח, אשר הוכרזה כהתאחדות בלתי חוקית, כך עולה מחומר החקירה שהעבירה המשטרה לפרקליטות המדינה.



מן המשטרה נמסר היום (חמישי), כי חקירתו של סלאח, שהסתיימה בשבוע האחרון, החלה בעקבות פרסומים בכלי תקשורת, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות במספר הזדמנויות, כולן לאחר הוצאת התנועה מחוץ לחוק, של שורת התבטאויות של השייח' סלאח בנוגע לקיומה של התנועה ותפקידו בה, זאת על אף הכרזתה כבלתי חוקית וכן בנוגע למגוון סוגיות המצויות בליבת תפיסת העולם של התנועה". 



החקירה עסקה בחלק מההתבטאויות, אשר בעניינן ניתן אישור פרקליטות המדינה כנדרש, לאחר שנמצא בבחינת מכלול החומרים כי הן מגלמות חשד להסתה ולתמיכה בארגון. 



בהודעת המשטרה נכתב, כי "במסגרת החקירה נחקר סלאח באזהרה ובוצעו פעולות חקירה נוספות והתבססה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע העבירות המיוחסות לשייח' סלאח". עם סיום החקירה העבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז חיפה (פלילי) אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה. 



בחודש מאי החל  שייח' סלאח לרצות עונש מאסר בן תשעה חודשים לאחר שהורשע בעבירות של הסתה בדרשה שנשא בשנת 2007. בין היתר כי "הרגעים הכי יפים שלנו הם כשנפגוש את אלוהים כשהידים באל-אקצא". עוד אמר בזמנו השייח' כי הוא מייחל שכל רחובות ירושלים "יטוהרו מדמם של החפים משפע אשר התירו את דמם והוציאו את נשמת חיילי הכיבוש הישראלי, שכובשים את מסגד אל-אקצא". בתום אותה דרשה התפרע המון פלסטיני ויידה אבנים לעבר כוחות הביטחון. שלושה שוטרי מג"ב נפצעו.