בכיר בצבא סוריה מסר כי כוחות צה"ל ירו טילים לכיוון "מזה", שדה תעופה צבאי הסמוך לדמשק. הוא הזהיר את ישראל מההשלכות של מה שכינה "מתקפה בוטה".



בתקשורת הסורית ציטטו הודעה מהצבא לפיה נורו טילים מאזור הסמוך לטבריה קצת אחרי חצות, שנחתו במתחם שדה התעופה. ההודעה הכילה איום מסויים: "פיקוד הצבא הסורי מזהיר את ישראל מהשלכות המתקפה הבוטה ומדגיש כי ימשיך להלחם בטרור ויגדע את ידי הפושעים". בהצהרה לא צוין אם היו נפגעים באירוע, אך נמסר כי הטילים יצרו שריפה. בישראל לא אישרו או הכחישו את המעורבות בתקיפה.





שדה התעופה הממוקם דרום מזרחית לבירת סוריה הוא בסיס חיל אוויר אסטרטגי הנמצא בשימוש  צמרת משמר הרפובליקה. מהבסיס הזה נהגו לירות טילים לכיוון פרברי דמשק, שם היו אזורים שהחזיקו המורדים. כשהחלה ההתקפה דווח על אמבולנסים שהגיעו למקום. 


ישראל תקפה בעבר עמדות חיזבאללה בסוריה. בצה"ל אף הביעו דאגה כי מעורבות ארגון הטרור במלחמת האזרחים בסוריה חיזקה אותו.

 לפני חודש דווח על תקיפה ישראלית נוספת ב"מזה". עדי ראיה דיווחו על פיצוצים באזור, שכתוצאה ממנה נגרמה שריפה גדולה באזור. אתרי החדשות המזוהים עם הנשיא הסורי בשאר אל אסד, דיווחו כי מדובר בשריפה שגרמה לפיצוצים כתוצאה מתקלה פנימית, ואילו אתרים התומכים בחיזבאללה הדגישו כי הפיצוצים הם תוצאה של מתקפה של חיל האוויר הישראלי. לא התקבלה אף תגובה רשמית מצד המשטר הסורי או מצד ישראל. 

בנובמבר אירע ניסיון פיגוע של ארגון "שוהאדה אל ירמוך", השלוחה של דאעש בדרום רמת הגולן לעבר כוח של חטיבת גולני, שהשיבו אש לעבר המחבלים. שפתחו באש לעבר צה"ל, והאירוע הסתיים ללא נפגעים לכוחותינו. האירוע החל כשכוח של גולני היה במארב בשטח ישראל, אז נפתחה אש לעבר הכוח ונורתה לעברם גם פצצת מרגמה. 

במהלך חילופי האש בין הצדדים העלה כוח צה"ל כלי טייס שהגיב באש לעבר החוליה וחיסל את ארבעת המחבלים. כמו כן הושמד גם הרכב והנשק שהיה עליו. גורם צבאי מסר כי "הייתה תגובה מהירה ונחושה שכללה העברת מסר ברור של הגנה על שטח ריבוני של מדינת ישראל. הכח הגיב מהר". 

יום לאחר מכן תקף כלי טיס של חיל האוויר מתקן אימונים נטוש של דאעש. על פי הודעת דובר צה"ל, היעד לתקיפה היה "מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר  בשימוש האו"ם ושימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם סמוך לגבול". כמו כן הוסיפו בצה"ל, כי "מדובר בפעולת המשך לתקיפה שבוצעה אתמול, שמטרתה מניעת חזרת המחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב". במהלך התקיפה הוטלו על המטרה פצצות במשקל כולל של עשרה טון.