ציטוטים חדשים משיחותיהם של מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס וראש הממשלה בנימין נתניהו מתפרסמים הערב (שבת) בחדשות 2. בציטוטים נשמעים נתניהו ומוזס מתאמים עמדות לגבי סיקור נתניהו בעיתון, כולל דיבור על מינויי עיתונאים, בתמורה לפגיעה ב"ישראל היום". "ברור לי שצריך להוריד את רף העוינות. עזוב, צריך לדאוג שתהיה ראש הממשלה", אומר לנתניהו מוזס בהקלטות. נתניהו משיב לו "אני חושב שצריך בשביל המדינה לדאוג". מוזס עונה: "אמרתי לך, לשמחתך אתה המשוגע שרוצה להיות ראש ממשלה, אז לבריאות".



עוד מוקלט נתניהו כשהוא אומר: "אנחנו מדברים על מתינות, תקשורת סבירה". מוזס משיב לו כי "תהיה פה (בעיתון) רעידת אדמה. זה יהיה משהו שצריך לעשות חכם, איך שעושים את זה". בהמשך השיחה, לפי הדיווח, מתכננים השניים בפרוטרוט מינויי עיתונאים ועניינים טכנים שונים לגבי "ידיעות אחרונות". לפי דיווח בערוץ 2 אתמול, נתניהו הבטיח למוזס בתמורה לשינוי הקו המערכתי גם תיווך לאנשי עסקים גרמנים שישקיעו בעסקיו של מוזס. ציטוטים נוספים שנחשפו היום:



מוזס: תן לי ימני, אני אומר לך את זה כבר הרבה זמן.
נתניהו: אני לא יכול להמציא. חגי סגל, שלדון לקח אותו.
מוזס: זה מקצוע, לנווט תקשורת.
נתניהו: אני מדבר עם רב אומן, בתור רב אומן.
מוזס: לא, אתה.
מוזס: תביא מישהו שיכתוב מחר בבוקר מאמרים, נו תביא. כבר מחר בבוקר, בלי קשר לכלום. לפני החוק לפני הכול. מנסה להראות לך רצון טוב, תביא. 

 
נתניהו התייחס גם לעיתונאים מכהנים בידיעות אחרונות וביקש "לאזן" אותם. 
 
נתניהו: כל יום, יש לי איזה אחד שהורג אותי. איך קוראים לו? (אמנון) אברמוביץ'.
מוזס: דיברנו שנתיים ואמרנו שאם מסתדרים, אתה צריך למצוא דרך וזה לא מסובך - נחום (ברנע).
נתניהו: מה עם אמנון?
מוזס: אני אפילו לא רוצה להתחיל להתווכח איתך אם הוא עובד אצלי. אלה אפשר להגיד להם מה לעשות? לאמנון אפשר להגיד מה לעשות? בחייך, הוא
רוצה שברק יחזור, זה מה שהוא רוצה.
נתניהו: בסדר, שאמנון יהיה מאוזן.

כזכור, השיחות בין נתניהו ומוזס נחקרות במסגרת "פרשה 2000" בעניין ראש הממשלה. בטיפול המשטרה נמצאת פרשה נוספת, "פרשה 1000", במסגרתה נבדקת קבלת מתנות מהמיליארדר ארנון מילצ'ן - בפרט סיגרים בשווי מאות אלפי שקלים לאורך שנים.



צילום: יונתן זינדל, פלאש 90