היחידה הארצית של משטרת ישראל חקרה היום (שני) באזהרה את חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת), בחשד לביצוע עבירות זיוף, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב והלבנת הון, זאת במסגרת חקירת החשד למרמה, בעיקר כלפי מבקר המדינה, בהקשר לכספים שהתקבלו במפלגת בל"ד ומימנו את פעילותה. חקירתו בוצעה באישור היועץ המשפטי לממשלה, זאת מספר שבועות לאחר שנחקר בחשד להברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בבית הסוהר.



את חקירת הפרשה מנהלת משטרת ישראל בלהב 433, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. יש לציין כי אין קשר בין שתי החקירות.




ח"כ גטאס: "מדובר ברדיפה פוליטית"




ח"כ באסל גטאס מסר בתגובה לחקירה היום: "מדובר בלא יותר מרדיפה פוליטית של המפלגה ופעילותה, במטרה לפגוע בתדמית הפוליטית שלה. התזמון התמוה של הזמנתי לחקירה בעניין זה לאחר שהחקירה הסתיימה ולאחר שלושה חודשים מסיומה הוא המשך להתנהלות המשטרה הפסולה כלפיי במטרה להשפיע על התיק המשפטי תוך ניסיון לייצר אווירה עוינת סביבי. ניסיון זה לא יצלח, וגם לא הרדיפה הפוליטית". 



נחקר גם בפרשת השחיתות, ח"כ זחאלקה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נחקר גם בפרשת השחיתות, ח"כ זחאלקה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



במסגרת תיק החקירה שנפתח בעניין מימון הבחירות של בל"ד לפני שלושה חודשים נחקרו ונעצרו כ-60 פעילים, לרבות יו"ר המפלגה וחברי הכנסת חנין זועבי וג׳מאל זחאלקה.