"זה התחיל לפני שנה. לאחר שבעלי עזב את הבית, גיליתי ציורים של הבת הגדולה שלי, שבהם היא ציירה את בעלי, אבא שלה, כשאיבר מינו בחוץ". כך שחזרה אתמול מ', אם לשתי בנות מהרצליה (6.5 ו־5), לאחר שהתעורר חשדה בשל אותו ציור, שרמז לפגיעה מינית אפשרית. אלא שגם אחרי שהתלוננה במשטרה – נסגרה התלונה. בשבוע הבא אמור האב להיפגש עם הבנות לראשונה ב"מרכז קשר", והאם חרדה מההשלכות.



"אין מצב שהיה גבר אחר בחיים של הבנות האלה, לא היה אפילו בייביסיטר, לא היה דוד, אח גדול, סב, אף אחד", מדגישה מ'. אחרי שראתה את הציורים היא לקחה אותם למאבחנת שאמרה כי ייתכן שהילדה עברה פגיעה. כשהתעמתה עם בעלה, שזמן קצר קודם לכן עזב את הבית בשל יחסו לבנות, הוא אמר לה, לדבריה, "שאקח את הילדה לטיפול".



ל־מ' טענות קשות גם כלפי אגף הרווחה בעירייה, שלטענתה התייחס אליה בצורה מזלזלת. "נפגשתי עם עובדת סוציאלית שהחליטה שאני בסכסוך גירושים ולכן מאשימה את בעלי בפגיעה בבנות", אמרה אתמול האם.



"התנהלות משטרתית תמוהה"



עורכי הדין שגיב וניר רוטנברג, המייצגים את מ', מאשימים את הפרקליטות ש"החליטה לסגור את התיק. אנחנו מתכוונים להגיש ערר מפורט שחקירת המשטרה לאורך כל הדרך הייתה מאוד תמוהה. לא נעשו המון דברים, ומה שנעשה פגע בחקירה. יש ציורים, יש חוות דעת של הפסיכולוגית שהילדה סיפרה לה שהיא הותקפה על ידי אביה, ומחליטים לסגור את התיק בגלל חקירת משטרה בעייתית מאוד".



מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה, נפתחה חקירה והנסיבות נחקרו. יחד עם זאת, מפאת צנעת הפרט, אנו מנועים מלפרט את הממצאים שעלו במסגרת בירור כלל הנסיבות הנוגעות למקרה זה. עם סיום החקירה, החומרים הועברו כמקובל לפרקליטות. על פי חומר הראיות שנאסף, הפרקליטות החליטה על סגירת התיק".



מעיריית הרצליה נמסר כי "מפאת צנעת הפרט אין באפשרותנו להתייחס לטענות המובאות. המקרה בטיפול משטרת ישראל".



תגובת פרקליטות מחוז ת"א (פלילי): "לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק באופן מעמיק ויסודי, בין היתר בחינת חקירת הילדה על ידי חוקרת ילדים מספר פעמים, הוחלט לסגור את התיק נגד האב מחוסר ראיות מספיקות. לאם ישנה זכות להגיש ערר, שייבדק בכובד ראש, כמקובל".