בחרתי לחגוג 20 שנה ל'בייביסיטר' באירוע מאוד גדול ולקרוא לו 'פסטיבל הילדים הגדול של ישראל'. 'בייביסיטר' משודרת כל שבת בבוקר בשידור חי. מדובר בתוכנית הרדיו הוותיקה ביותר בישראל", מדווח איציק הליצן, שחגג אתמול יום הולדת ל"בייביסיטר", תוכנית רדיו שהוא מנחה ב־103FM. "האירוע נחגג בדיזנגוף סנטר על שש במות. הגיעו מעל 60 אמני ילדים שבאו לפרגן לי ולתוכנית שלי, שהיא בית חם לכל האמנים בישראל. ביניהם קופיקו, גילי בא לבקר, וענבלי בא לי. אני מלווה את האמנים האלה כל השנים בתוכנית, והם החזירו לי אהבה. כולם באו בהתנדבות לשמח את הילדים, והכל היה בחינם: מתחמי קעקועים, איפור, בלוני צורות. עוד לא היה דבר כזה בישראל".



איציק עוזרי, המוכר כ"איציק הליצן", הוא ותיק הליצנים שפועלים כיום בישראל. הוא התפרסם לראשונה בשנות ה־90, כשהופיע עם מיכל ינאי בתוכניות "קצפת" ו"הקרנבל של מיכל" בערוץ הילדים. ב־20 השנים האחרונות הוא מגיש תוכנית רדיו, שהיא בית רדיופוני לכוכבי הילדים, אשר חלקם אף התגלו שם. לתוכניתו מגיע איציק בתחפושת הליצן הקבועה, משמש כבייביסיטר למאזינים, ומשלב שירים, סיפורים ואורחים שונים, שמשוחחים על נושאים שמעניינים ילדים והורים: מרופאי משפחה ופסיכולוגים עד אמנים, כשאת התוכנית חותמת באופן קבוע חגיגת יום הולדת לילד שמתארח בתוכנית.



מעבר להופעותיו בתקשורת ועל הבמות, איציק הוא חלוץ הליצנות הרפואית בארץ, ומלווה כליצן רפואי בהתנדבות את בית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה, מאז הקמתו לפני כ־26 שנים. חוץ מביקוריו הקבועים, הוא נמצא ב"כוננות" ומוקפץ במקרי חירום לשמח את הילדים המאושפזים.



"יום ההולדת לתוכנית חל בכלל באוגוסט", הוא מספר. "דחיתי את החגיגות, היות ואבא שלי נפטר באותו זמן. בשבת האחרונה חגגתי יום הולדת 53, והחלטתי שזאת הזדמנות לאחד את שתי החגיגות. יום הולדת כזה קורה פעם בעשרים שנה".



יש אירוע שאתה זוכר במיוחד?


"יש הרבה. זוכר את רעידת האדמה בטורקיה, עם הילדה שירן פרנקו שניצלה שם? דרך התוכנית סידרנו לה מחשב. היה לנו ילד שהיה זקוק לכיסא גלגלים מיוחד, ובעזרת המאזינים אספנו כסף וקנינו את כיסא הגלגלים המיוחד, כולל ילדים שתרמו את דמי הכיס שלהם ומתנות מבר המצווה לטובת העניין. אני שמח להיות בצד הזה שעוזר לאנשים כל הזמן. יש דורות של משפחות וילדים שגדלו על התוכנית הזאת".



אתה עדיין מתרגש לפני כל תוכנית?


"אתה יודע, אני משדר ברדיו מסחרי. כשאין רייטינג התוכנית יורדת. תוך כדי התוכנית אני רואה איפה שומעים אותה, וזה בכל העולם. רואה און־ליין על צג המחשב את הנקודות בעולם שבהן מאזינים לי באותו רגע. זה מראה כמה העולם קטן. אין עוד מקום בעולם שליצן מגיש תוכנית רדיו, ואני מגיע עם הלבוש והאיפור של הליצן, אפילו שלא רואים אותי, כי ילדים מגיעים לאולפן לראות אותי. אני קם כל שבת בחמש בבוקר להתכונן לתוכנית, וכן, לפני כל תוכנית אני מתרגש מחדש. כי בכל תוכנית באים אנשים אחרים וילדים אחרים עם סיפורים חדשים. כל פעם מתרגשים מחדש. גם מזה שכל האמנים הגיעו בחינם עם המון אהבה לפרגן. זה לא מובן מאליו. כל החיים אתה נותן לכולם והנה קוטפים את הפירות".