נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין  נפרד משגריר ארה"ב היוצא דן שפירו ואמר לו: "על אף שזו פגישת פרידה, אנו יודעים שנשוב וניפגש בעתיד פעמים רבות היות ואתה נשאר לגור בישראל וגם בעתיד תשוב לבקר בישראל מדי פעם. החיבור לעשייה המשותפת שלנו, אמריקאים וישראלים, למען העולם יישאר אף הוא". שפירו עצמו אישר את דבריו של ריבלין והודיע כי יישאר להתגורר בישראל על מנת לאפשר לבנותיו לסיים את לימודיהן. 
הנשיא ביקש מהשגריר למסור את תודתו לנשיא אובמה, ואמר: "מפעם לפעם היו בינינו חילוקי דעות, אך חברים דואגים זה לזה גם אם לעיתים בשעת הצורך הם מבקרים אחד את השני. עשינו זאת כחברים, והעם בישראל מעריך זאת מאוד. אנו יודעים שבמשך שמונה שנים סייע הנשיא לישראל לשאת בנטל הביטחון, הרובץ עלינו כל הזמן". בסיום התייחס הנשיא למאמציו של השגריר שפירו בקידום החתימה על הסכם הסיוע הביטחוני והודה לו על כך.
השגריר שפירו הודה לנשיא על המילים החמות ואמר: "כבוד גדול עבורי להגיע לכאן בשבוע האחרון שלי בתפקידי כשגריר ארצות הברית בישראל. אני שמח לפגוש אותך ולהביע בפניך את הכרת התודה שלי מעומק הלב על מנהיגותך, החברות שלך והעצה הטובה שהענקת לי באופן אישי. תודה על התמיכה שהענקת למאמצים המשותפים שלנו שהוביל הנשיא אובמה, תמיכתך בעבודה המשותפת של הממשל עם ממשלת ישראל והפיכת היחסים בין המדינות לחזקים ככל האפשר".

 שפירו הוסיף: "נכון שהיו מחלוקות וויכוחים בין שתי המדינות הקרובות. ההיסטוריונים יבינו שהיחסים התחזקו ובגדול. בתחום הביטחון, בהסכם הסיוע, בתחום הטכנולוגיה, באו"ם וברגעי מלחמה. הייתה צמיחה גדולה ביחסים כלכליים שלנו והיה שגשוג משותף. הקונגרס והכנסת תורמים ליחסים האלה".
 

 "אתה משאיר לנו טעם של עוד" 

נשיא המדינה צרף אגרת תודה לנשיא אובמה אותה ימסור השגריר שפירו. באגרת מובעת תודה מעם ישראל לדאגתו המתמשכת לביטחון ישראל בשמונה השנים האחרונות. "נטעת בקרבנו את התחושה שצרכינו הבטחוניים ברורים וחשובים לממשלך. אני בטוח כי ארצות הברית וישראל ימשיכו להיות נאמנות לערכים שאנו חולקים המהווים בסיס איתן עבור שתי הדמוקרטיות הנפלאות. הרשה לי לאחל לך המשך הצלחה וסיפוק אישי בעתיד".
גם בשדולה ליחסי ישראל ארה"ב בכנסת נפרדו משפירו. יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר: "ביחסים בין מדינות ובפוליטיקה זה אף פעם לא שחור לבן והיו תקופות יותר טובות ופחות טובות. אנחנו יכולים להציג תמונה מצוינת של סיוע ומטוסים והסכם סיוע צבאי, ואנחנו יכולים לדבר על מפגשים פחות מוצלחים. אבל רבים כאן, לא חשוב מאיזה צד, הרגישו כלפיך שאתה עוגן ואי של יציבות".
 
יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר לדן שפירו: : "אתה משאיר לנו טעם של עוד. היה משהו בהתנהגות שלך שחדר ללבבות וחצה קבוצות בחברה הישראלית. והעובדה שיכולת להעביר את המסרים וגם לקלוט את המסרים בצורה יחודית גרמה לכך שהפכת להיות אדם מאוד משפיע בציבוריות הישראלית".
 
יושב ראש השדולה חה"כ נחמן שי אמר שהוא מחכה לספרו של שפירו: "זו לא רק העברית השוטפת שלך, זה גם הקסם האישי והיכולת שלך לנהל את היחסים  גם בעתות משבר וגם בימים של שגרה. אני יודע שזה אחד התפקידים המורכבים והמאתגרים שבשירות החוץ האמריקאי.