בנאומו הפומבי האחרון כמזכיר המדינה, ג'ון קרי קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו חבר. עם זאת, על אף שהוא רואה בנתניהו חבר שלו ושל מדינתנו, אמר כי יש לו מסר להעביר לראש הממשלה, וציין כי ישוחח עמו בהרחבה בפרטיות. "אתה פוגע ביכולת לעשות שלום," אמר קרי בנאומו. "הגדה המערבית לאט ובהתמדה נאכלת מבפנים". 



המדינאי היוצא אמר לעיתונאי ה"ניו יורק טיימס" תומאס פרידמן, אשר, בזמנם הקצר על הבמה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, התמקד בשאלותיו בעיקר בסוגיות של שינויי האקלים ובסכסוך הישראלי-הפלסטיני. התגובות של קרי היו צפויות: כתובת מדיניות החוץ הגדולה היחידה שלו מאז הבחירות לנשיאות בנובמבר הייתה הלחץ החזרתי בנוגע למדיניות הישראלית. "מדינה לא יכולה להיות מאוחדת, דמוקרטית ויהודית בעת ובעונה אחת. זה לא יכול לקרות", אמר קרי לפרידמן.



 "האמינות שלנו עומדת על כף המאזניים" 



עוד ציין קרי, כי ממשל אובמה, בהמשך לנאום וההימנעות בהצבעה באו"ם, הצית ויכוח בנוגע לעתידה של ישראל לקראת כניסתו לתפקיד של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, שמתכנן גישה ותוכניות שונות בכל הנוגע למדינת ישראל ולסוגיית ההתנחלויות. "האמינות שלנו עומדת על כף המאזניים", אמר. "אנחנו לא יכולים להגיד שאנחנו נגד ההתנחלויות ואז לסגת".



באותו עניין, מועצת הביטחון התכנסה לדיון נוסף בנושא הישראלי-פלסטיני, לראשונה מאז שקיבלה את החלטה 2334 בחודש שעבר. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, נשא דברים במהלך הדיון ואמר: "בחודש שעבר המועצה אישרה את החלטה 2334 במחיאות כפיים סוערות והנציגים בחדר מיהרו לשבח את הגינוי נגד ישראל. ההחלטה הזו זכתה לשבחים גם מהחמאס והג'יהאד האיסלמי, ארגוני הטרור מחויבים להשמדתה של מדינת ישראל". 



שגריר ישראל באו"ם, דני דנון