ח"כים מהרשימה הערבית המשותפת השתתפו היום (רביעי) בעימותים מול שוטרים בכפר הבדואי אום אל חיראן שבנגב. בכפר נרשמו אירועים אלימים בתגובה להתנגדות להריסות הבתים הלא חוקיים במקום. במהלך העימותים אירע גם פיגוע דריסה בו נרצח השוטר רס"מ ארז (עמדי) לוי. בין הח"כים שהשתתפו בעימותים -  איימן עודה, שנפצע בראשו ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.



במשטרה טוענים כי הח"כ נפצע כתוצאה מזריקת אבנים שביצעו המפגינים, בעוד בסביבתו של עודה טוענים כי הח"כ נפצע מכדור גומי ורימוני גז שנורה לעברו מידי המשטרה. בצאתו מבית החולים טען עודה כי היה אפשר למנוע את העימותים שהחלו בעקבות הריסות הבתים הלא חוקיים ואמר: "היה אפשר לחסוך את שפיכות הדמים. היינו במו"מ עד השעות הקטנות של הלילה, אני הייתי חלק מהמו"מ וכמעט הגענו לפשרה שקיבלו אותה התושבים. אך ראש הממשלה נתניהו, שסימן את האוכלוסייה הערבית כאויב מספר אחת, החליט באכזריות להרוס כפר שלם ולחבוט בילדים, נשים וגברים". ח"כ עודה קרא להקים ועדת חקירה ממלכתית "שתחקור את האירועים של הימים האחרונים".


ח"כ איימן עודה שנפצע בעימותים בנגב מחוץ לביה"ח

ח"כ עודה מחוץ לבית החולים. צילום: הרשימה המשותפת



"זה בוקר איום ונורא, אני מוסר תחילה תנחומים למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים. אך אני אומר לכם - זה נורא ואיום שיש כפרים בלתי מוכרים שאין בהם מים וחשמל, שאין בהם מערכת חינוך. זה מאבק צודק - אל תתנו לדיס-אינפורציה ולשקרים לבלבל אתכם. אני שוב מדגיש - זה גורל משותף ואני קורא ליהודים ולערבים בשעה קשה זו להגיד שאנו לא נסכים שיהיו כפרים בלתי מוכרים בנגב", הוסיף ח"כ עודה.



גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן קרא לפתיחה בחקירת האירועים. השר פנה ליועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט ואמר כי יש לפתוח בחקירה נגד ח"כ עודה על "הסתה לאלימות והפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם". על כך הגיב עודה: "לא התססנו, לארדן יש אינטרס לומר מה שהוא אומר, הוא מדבר בלי לדעת מה קורה פה".