שוב חשד להמצאות חיידקי ליסטריה במזון. רשת שופרסל הודיעה היום (רביעי) ללקוחותיה, כי במסגרת בדיקת מעבדה שבוצעה למוצר אפונה ירוקה וגזר מוקפאים שופרסל, 800 גרם, קוד מוצר 7296073224907 של היצרן Ardo (בלגיה) - ("המוצר") - תאריך תוקף 07/2018 - קיים חשד להימצאות החיידקים, שמסוכנים בעיקר לנשים בהריון ועלול לגרום להפלות וכן באוכלוסייה בסיכון גבוה, כגון בעלי מערכת חיסון מוחלשת, וקשישים.



מרשת שופרסל הודגש שמדובר במוצר מוקפא אשר צריכתו מבוצעת לאחר בישול. לכן, הסיכון להימצאות חיידקים בעת צריכת המוצר על ידי הצרכן הנו נמוך. יחד עם זאת, ולשם הזהירות, הציבור מתבקש שלא לצרוך את המוצר. כמו כן צוין שהחברה מתואמת עם משרד הבריאות בנוגע לפרטי האירוע. "פרט למוצר (בתאריך הנקוב בלבד), כל יתר מוצרי החברה בטוחים לשימוש. לקוחות שרכשו את המוצר יוכלו לפנות לקבלת החזר כספי עבורו", נאמר.



הרשת התנצלה בפני הציבור על אי הנוחות והפנתה את הצרכנים ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות של החברה בטלפון 1-800-68-68-68 או דרך אתר האינטרנט של של החברה ונציגי שירות הלקוחות ישמחו לסייע. "ברצוננו להדגיש כי שיווק המוצר בוצע לאחר קבלת אישורי תוצאות מעבדה תקינות כמקובל" נמסר.



ליסטריה במזון בשנת 2016


11.8.16 חברת מילוטל ירקות מוקפאים בע"מ פרסמה שבבדיקות מעבדה חיצונית שנערכו למוצרי צ'יפס קפוא מתוצרת החברה, נמצא ממצא חיובי של חיידק ליסטריה מונוציטוגנס. בהודעה נמסר כי חלק מהמוצרים יצאו משערי המפעל ושווקו. החברה הכריזה על ריקול והתנצלה בפני ציבור הצרכנים וסייגה שבחימום גבוה של הצי'פס, אמור החיידק להיות מושמד.



17.8.16 חברת "מעדני מיקי" מודיעה ללקוחותיה כי בעקבות בדיקה של שירות המזון במשרד הבריאות, נמצא חשש להימצאות חיידק ליסטריה מונוציטוגנס במוצר סלמון מעושן פרוס קפוא. החברה הדגישה שהמוצר נמכר לשוק המוסדי בלבד והרגיעה שלא ניתן להשיגו ברשתות השיווק השונות. "מבדיקה שערכנו היום אצל לקוחותינו בשוק המוסדי אשר רוכשים מוצר זה אנו למדים כי המוצר לא נמצא עוד אצל הלקוחות" נמסר. החברה הציעה לציבור קו פתוח לקבלת מידע



23.8.16 חברת "מעדני מיקי" מכריזה על ריקול של מוצרים שמיועדים גם לציבור הרח ולא רק ללקוחות מוסדיים. החברה הודיעה על הרחבת ההחזרה היזומה, עקב חשש להמצאות חיידק ליסטריה מונוציטוגנס במוצרי סלמון מעושן קפוא, החברה התנצלה בפניי הציבור



24.8.16קבוצת נטו, שנחשבת לאחת מקבוצות המזון הגדולות בישראל, עצרה משלוח של חומר גלם של סלמון מצ'ילה בחשד לזיהום של ליסטריה במשלוח . חומר הגלם של דגי סלמון יועד לעישון ומכירה בישראל ונעצר בשערי המפעל בגלל חשש להימצאות חיידק הליסטריה "בבדיקה אחת היה חשש לליסטריה ולא הכנסנו את המשלוח למפעל", נמסר. החשד לזיהום התגלה בעת בדיקות בקרה שגרתיות החברה הרחיבה את שעות הקו הפתוח לציבור



29.8.16
- חשד ליסטריה ברשת ארומה כתוצאה מדגימה שהתגלתה יום קודם לכן (28.9.16) כחשודה כנגועה בחיידק, בחומר גלם המיועד לייצור משקאות שנמכרות ברשת בטעמים קוקוס-ליצ'י. "הודענו מיד לסניפים לעצור את המכירה ולחטא את כל הבלנדרים בסניפים על פי ההנחיות שקיבלנו ממשרד הבריאות" נמסר. המשקאות המדוברים הם אייס טבעוני קוקוס-ליצ'י ומילקשייק קוקוס ליצ'י, נמסר.