מחר אמורה לעלות להצבעה הצעת חוק לסיפוח העיר מעלה אדומים, וראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לדחותה. הניסיון בא לאחר שנתניהו קיבל מסרים מממשל טראמפ, שביקש ממנו לתאם עמדות ולפעול בשיתוף פעולה בנוגע לאיו"ש ולא לנקוט כרגע בצעדים חד צדדיים. נתניהו צפוי להציג את העניין בדיון קבינט שיתקיים מחר בצהריים, ולאחריו יוכל השר נפתלי בנט להסכים למשיכת ההצבעה שמתוכננת להתקיים בערב בוועדת השרים לחקיקה. 

גורמים רבים בימין לוחצים על ניצול כהונת דונלד טראמפ לקידום פעילות ישראלית ביהודה ושומרון. נתניהו פרסם מוקדם יותר היום (שבת) פוסט בפרופיל הפייסבוק שלו ובו כתב כי הוא מתכנן להעלות מול טראמפ את הנושא האיראני כעניין הראשון בו יטפלו במשותף. גורמים בימין התייחסו בביקורתיות לפוסט, בטענה כי מדובר בניסיון לדחות את יהודה ושומרון ממרכז סדר היום המדיני מול ארצות הברית. 

השר בנט. יכול להסכים לדחייה לאחר הדיון בקבינט. צילום: פלאש 90

השר בנט כתב היום (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי "נכנסנו לעידן מדיני חדש. לראשונה מזה 50 שנה, בידי רה״מ ההחלטה: או ריבונות או פלסטין. נפעל לריבונות. איראן היא נושא חשוב, אך מניעת עוד איראן בלב יו"ש חשובה לא פחות. אסור באמתחלה של 'איום איראן' להחמיץ הזדמנות היסטורית".

לעת עתה, הצעת החוק של יואב קיש (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), תעלה כמתוכנן להצבעה. יו"ר שדולת ארץ ישראל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אמר לקראת הדיון הצפוי: "אנחנו מאמינים שזהו צעד ראשון והכרחי עבור עתיד ההתיישבות ועתיד מדינת ישראל. החלת הריבונות על יהודה שומרון תגדע את התקווה להקמת מדינת טרור בלב מדינת ישראל ותעמיק את אחיזתינו הצודקת בארץ אבותינו. אחרי שמונה שנים של הקפאת בנייה ביהודה שומרון אנחנו מאמינים שמגיע עידן חדש בקשרים שבין ארה"ב וישראל ומקווים ושקשר זה יתרום לקידומם של מדינת ישראל והמזרח התיכון כולו".
באופוזיציה מתנגדים להצעה. ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) קרא לראש הממשלה להסיר את הצעת החוק מסדר היום. "בישראל יש קונצנזוס על מעלה אדומים כחלק מגבולות מדינת ישראל בכל הסדר שלום עתידי ולעמדה זו קיימת תמיכה גם ברחבי העולם", אמר. "הצעת הסיפוח היא הצהרתית בלבד וריקה מתוכן. אין בה כדי להיטיב עם תושבי מעלה אדומים כמלוא הנימה אך היא מהווה התרסה מול כל העולם, כולל הנשיא הנבחר והממשל החדש".