כבר לפני יותר מעשור כיכב ויקטור סבג (27) על הבמות בלהקת הנוער "צעירי תל אביב", אך הוא היה צריך לעבור דרך ארוכה, ולככב בסדרה המדוברת "תאג"ד", כדי להפוך לדבר הגדול הבא. "כשהייתי בן 16", הוא מספר, "הייתי מתגנב לחזרות של להקת צעירי תל אביב. למה מתגנב? בשכונה שבה גדלתי לא היה נהוג לשיר, לרקוד ולשחק. פחדתי שיצחקו עלי. לא היה לי ביטחון. בלימודים כבר התייאשו ממני, וזה היה מקום המפלט שלי. שם הבנתי שאני במקום הנכון. הרגשתי שייך. התאהבתי בבמה, בשירה ומשחק".



איך זה להיות הדבר הגדול הבא?
"אני לא מרגיש הדבר הגדול הבא. בתחושה שלי אני עדין ילד מפתח תקווה שחולם להגיע כמה שיותר רחוק. אני מאושר על הדברים הטובים שקורים לי, אבל לא שוכח שאני בתחילת הדרך ויש עוד המון מה ללמוד. אני עסוק בללמוד כמה שיותר. כשסיימתי את בית צבי, חשבתי שסיימתי את הלימודים, אבל הבית ספר האמיתי הוא בחוץ. אני לומד כל יום מהשחקנים שסביבי ומהבמאים".



איזה תגובות קיבלת בעקבות "תאג"ד"?
"תגובת מדהימות. לא חשבנו שזה יגיע לרמות כאלה. ציון רובין (יוצר הסדרה) עשה דבר גדול. סיפור הסדרה היה בדמו ובנפשו, והוא לקח קאסט של שחקנים אנונימיים והאמין בהם לאורך כל הדרך. כל סצינה צילמנו קרוב לעשר פעמים, עד שציון היה מרוצה. זאת הייתה נחיתה רכה באמצע שנה ג', ואני מאושר שהייתה לי הזכות להיות חלק מהדבר הגדול הזה. האווירה על הסט הייתה פשוט חגיגה. היה שם קסם מיוחד של השחקנים, הצוות והיוצרים. אחרי שהסדרה יצאה, נסעתי לנופש בצפון עם המשפחה שלי, ושני נערים עמדו ובהו בי. שאלתי אותם אם הכל בסדר? והם שאלו בתגובה: 'אתה בלטה, נכון?' אמרתי: 'לא, אני ויקטור'. רק אחרי כמה דקות נפל לי האסימון שהם מדברים על בלטה מתאג"ד. זה כיף גדול. זה ריגש אותי מאוד".



סבג, בוגר בית צבי, הספיק לשחק בהצגות "אילוף הסוררת" ו"הוא הלך בשדות" בבית ליסין, ועכשיו משחק בהצגה "קוראים לו מלך" מאת סביון ליברכט. "אני מגלם את מלך, טייס שחוזר לקיבוץ שבו הוא נולד וגדל אחרי תקופת נתק, כדי לשמוע את הסיפור האמיתי על הוריו, שמתו כשהיה ילד", מספר סבג. "הוא מגלה בהדרגה את סיפורו של אביו, שהיה אדם שונה: הגעתו המקרית לקיבוץ, חייו בקיבוץ, ההיכרות עם אמו והסוף הבלתי צפוי".



אז איך זה להיות מלך?
"מלך זה התפקיד הראשי הראשון שלי אחרי בית צבי. קיבלתי הזדמנות ואתגר גדול. ברגע שקראתי את המחזה התחברתי ישר לדמות של מלך. הוא משלב צניעות, כנות ומרדף אחר צדק. זה כבוד גדול בשבילי לשחק במחזה של סביון ליברכט, לעבוד עם אלון אופיר (הבמאי) ולשחק על אותה במה עם שחקנים מהשורה הראשונה (דני גבע, אבי גרייניק, רועי ויינברג, איתי פולישוק, יוסי צברי ונתי קלוגר. ר"פ). לקח לי זמן להתרגל לשם 'מלך'. כשאני יורד מהבמה ופונים אלי בשם מלך, אני מרגיש מובך. אני מרגיש מלך רק כשאני בבית אצל אמא שלי ביום שישי".



"קוראים לו מלך", 15.2, רביעי, 20:30, בית ציוני אמריקה