בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (ראשון) עונש של מאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר במצטבר על עבדאללה אסחאק, חבר חוליית חמאס, שביוני 2015 ביצע את פיגוע הירי בו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ונפצעו חבריו שנסעו איתו ברכב, חננאל כהן, יאיר הופר ושי מימון. הנאשם הורשע בגרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה לרצח) בגין אחריותו למותו של רוזנפלד ובניסיון לגרימת מוות בכוונה בגין הירי לעבר כל אחד מהאזרחים שנפצעו בפיגוע.



אסחאק הורשע גם בניסיונות לגרימת מוות בכוונה, על כך שב- 27.06.15 ביצע פיגוע ירי לעבר אמבולנס ורכב אזרחי שבהם נהגו אזרחים ישראליים, שלא נפגעו, ועל כך שבהזדמנות אחרת ניסה עם חברי חוליה נוספים לבצע פיגוע ירי שנכשל לאחר שהמחבלים נמלטו מפני מחסום צבאי. כמו כן, הורשע אסחאק בביצוע עבירות נוספות.

כבר בחקירתם, הודו חברי התשתית בביצוע הפיגועים וכן ובניסיון להוציא לפועל פיגוע נוסף ב-6 ביוני שלא צלח. עוד עלה בחקירתם כי מי שעמד מאחורי תכנון הפיגועים הינו אחמד נג'אר, פעיל חמאס, כלוא לשעבר בגין מעורבות בפיגועי ירי בהם נהרגו ישראלים, אשר שוחרר מכלאו וגורש לרצועת עזה במסגרת "עסקת שליט", עבר לירדן ומשם פועל באופן שיטתי להנעת פיגועים בשטח. 

רוזנפלד ז"ל נרצח בפיגוע בו נפצעו עוד שלושה בני אדם, כולם תושבי כוכב השחר מירי מרכב חולף בזמן שחזרו לביתם לאחר משחק כדורסל. הפיגוע אירע בצומת שבות רחל, סמוך לשילה. על פי התחקור שבוצע בשטח המחלים ארבו בשעות הלילה לרכבים ישראלים ושהבחינו ברכב של הארבעה פתחו בצרור יריות לחזית הרכב מטווח קצר. 
 
נהג הרכב ניסה להימלט אולם המחבלים לא הרפו והמשיכו לירות בו גם לאחר שניסה להימלט לאחת ההתנחלויות הסמוכות. מיד לאחר שעברו את שער היישוב הזעיקו את כוחות ההצלה והמחבלים הצליחו להימלט מהזירה. 

אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי ז"ל, אמר בעקבות גזר הדין, כי "שום מאסר עולם לא יחזיר לנו את מלאכי. אך אם היו עונשים חמורים יותר כמו גירוש של משפחות זה יהווה הרתעה גדולה יותר, לדבריו, "אני שמח שגלעד שליט חי אך צר לנו מאוד שמחבל ממשוחררי העיסקה יזם ובנה את חוליית הרצח". הוא אמר את הדברים ברדיו מורשת.