הנהגת היישוב עפרה מתכננת לפתוח בשביתת רעב מול הכנסת החל מיום ראשון הבא על מנת למנוע את הרס הבתים ביישוב בחודש הבא, כך הודיעה היום (ראשון) הנהגת היישוב. ההחלטה על המהלך התקבלה אתמול, לאחר ישיבה ממושכת של נציגי היישוב עם יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, ומזכ"ל "אמנה", זאב (זמביש) חבר. אנשי היישוב הבהירו כי הם מצפים מראש הממשלה בנימין נתניהו מהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד, לשים קץ להריסת הבתים בהתיישבות.




בהודעה מטעם היישוב עפרה, נכתב כי "היישוב עפרה מברך על הצהרת ראש הממשלה היום בדבר מחויבותו להתיישבות, אולם אי אפשר להסתפק עוד בהצהרות. הגיע זמן המעשים. לצערנו, לראשונה, מאז הקמתה של עפרה לפני 42 שנה, עומדים לעלות בולדוזרים על בתים בלב היישוב".



לדברי הנהגת היישוב, "ההרס הצפוי ב-8 בפברואר הוא תוצר של אוזלת היד של הממשלה שלא הסדירה את ההתיישבות וחשפה אותה לתביעות משפטיות שמביאות חורבן. זהו ביטוי אחד, מיני רבים, הממחיש את הפגיעה השיטתית ביכולת ההתפתחות ובמרקם החיים הנורמלי שלנו". 



"עם כניסתו של נשיא חדש בארה"ב אנו ניצבים בפני הזדמנות היסטורית ושעת כושר להסדיר אחת ולתמיד את מעמדה של ההתיישבות ולאפשר למתיישבים להתקיים להתפתח כמו כל אזרחי ישראל. היישוב עפרה קורא לראשי ההתיישבות ולציבור הרחב לתמוך במאבק ולהצטרף לשביתת הרעב שתחל ביום ראשון הבא מול הכנסת". 



כזכור, לפני שנתיים הורה בג"ץ על הריסת תשעה מבנים בלתי חוקיים בעפרה. העתירה הוגשה בשנת 2008 על ידי חמישה פלסטינים, תושבי עין יברוד, והארגונים "יש דין" ו-"בצלם", נגד שר הביטחון, אלוף פיקוד מרכז וראש המנהל האזרחי, כאשר המבנים היו עדיין בתהליך בנייה וחיבור לתשתיות. העותרים דרשו להורות לרשויות לממש צווי הריסה שהוצאו לבתים בעבר ולמנוע את אכלוס הבתים ואת חיבורם לחשמל, למים ולביוב, עד מתן פסיקה בעניין. ביוני 2008, הוציאו שופטי בית המשפט העליון צו ביניים האוסר על המשך הבנייה של תשעה בתי מגורים ועשיית כל שימוש בהם. במרץ 2009 לאחר שהובהר לבית המשפט כי צו הביניים הופר והבתים אוכלסו הוצא גם צו על-תנאי המורה לנציגי המדינה לנמק מדוע לא יממשו את צווי הפסקת העבודות וצווי ההריסה למבנים.