צבעי קרם, ומסרים: הגברת הראשונה של ארצות הברית, מלניה טראמפ, גנבה את ההצגה מבעלה מהלך יום השבעת הנשיא הנכנס, דונלד טראמפ, בעזרת מבחר השמלות המהממות לטקסים השונים בהם הופיעו השניים. השמלות שבחרה מלניה שידרו קוליות, ולמרות שהיו פשוטות לכאורה, הן ניחנו בהדר ונתנו רושם שמדובר במלכה אמיתית, שלא צריכה שמלות זועקות כדי לשדר את יופייה.

צבעי קרם, כחול וזהוב שלטו בשלוש השמלות שלבשה ביום ההשבעה, והושפעו משמלותיה של ג'קי קנדי, אשתו של הנשיא ג'ון קנדי שנרצח, אותה מעריצה טראמפ ואף הודתה כי היא מנסה לחקות אותה. שלושה מעצבים שונים עיצבו את השמלות שלבשה טראמפ, שכל אחת מהן הייתה די מהממת. 

שמלות עם אמירה
עם זאת, בבחירת המעצבים ניסתה מלניה להעביר מסר כפול לציבור האמריקאי, בכך שבחרה שמלה אחת שעוצבה על ידי רלף לורן האמריקאי, ושתיים נוספות על ידי מעצבים שהיגרו לארצות הברית. מלניה ניסתה לרמוז בכך לחשיבות התוצרת האמריקאית מחד, ומאידך להבהיר שלמרות החששות וההתבטאויות הקסנופוביות של הנשיא החדש, המהגרים לא יקופחו תחת שלטונו והם אמריקאים כמו כל השאר. 

לטקס ההשבעה לבשה הגברת הראשונה שמלה שעוצבה על ידי ראלף לורן בן ה-77. השמלה הייתה כחולה מחויטת ומהממת, עם ניסיון ברור רמוז לערכיות, ממלכתיות, שמרניות, אמריקאיות ושורשיות. לורן מגלם את חלום העושר האמריקאי ותחושת אמריקניות ייחודית של אלגנטיות.

מנסה לחקות את ג'קי קנדי. צילום: Getty Images
מנסה לחקות את ג'קי קנדי. צילום: Getty Images
לנשף היא נראתה עוטה שמלת שמנת מלוטשת, ללא כתף עם שסע ירך גבוה ונועז,  לצורך הריקודים עם הנשיא דונלד טראמפ בנשפי ההשבעה. השמלה שלה הסתיימה עם קפלים מפוסלים שגלשו על החזית והייתה מהודקת במותן עם סרט אדום. מלניה זכתה לשבחים על היות השמלה מרעננת, מודרנית, אלגנטית ומאופקת. את השמלה הזהובה עיצב הרווה פייר, מעצב צרפתי מניו יורק, שמניותיו ירדו שנה שעברה וכעת צפוי לחזור לבמה המרכזית והמכירות שלו עשויות לגדול כעת. הדוגמן לשעבר בן ה-46 הפך כבר פופולרי בזכות שמלת הנשף שלבשה מלאני. פייר שעבד כמנה אומנותי עבור אוסקר דה לה רנטה וקרולינה הררה אמר: "זה כבוד גדול להלביש את הגברת הראשונה".

מרעננת, מודרנית ואלגנטית. מלניה ודונלד טראמפ בנשף החירות, צילום: רויטרס
מרעננת, מודרנית ואלגנטית. מלניה ודונלד טראמפ בנשף החירות, צילום: רויטרס
השמלה האחרונה שלבשה הייתה שמלת מקסי זהובה, ואיתה היא הגיעה לארוחת הערב החגיגית שלפני ההשבעה, ועליה חתומה רים אקרה, מוסלמית ממוצא לבנוני שמזוהה עם גוון סטפאני, ג'יי לו, רובין רייט ואוליביה ווילד שלבשו את הבגדים שלה בהופעות בהוליווד ועוד. אקרה מחזיקה סניף מרכזי בביירות, לגביו התוודתה "לבי נמצא שם" בראיון שפורסם לפני כארבע שנים במגזין "וניטי פייר". 
מקסי זהובה לארוחת הערב. צילום: רויטרס
מקסי זהובה לארוחת הערב. צילום: רויטרס


שתיים מהתלבושות של מלאניה אתמול צפויים להגיע לתצוגה במוזיאון סמית'סוניאן הלאומי להיסטוריה אמריקנית שיוצבו שם עם חולצת ההשבעה של הגברת הראשונה מאז ימי אייזנהאואר.