ענקית הסלולר הדרום קוריאנית, סמסונג, הודיעה במסיבת עיתונאים שכינסה הבוקר (שני) כי הצליחה לגלות מה גרם למכשירים מדגם הנוט 7  לעלות באש ואף להתפוצץ במקרים מסוימים. בחברה דיווחו כי מבדיקה של עשרות אלפי מכשירים עלה כי סוללת הליתיום של המכשיר היא הגורם לפיצוץ. על פי החברה, כשל טכני בייצור ובעיצוב הסוללות של המכשיר הובילו לפיצוץ. בבדיקתם, הם שללו תקלות בחומרה או במערכת ההפעלה של המכשיר.

כזכור, כחודש לאחר יציאתו לשוק בשנה שעברה, החלו דיווחים של משתמשים ברחבי העולם על כך שהמכשיר התחמם במהלך השימוש ועלה באש. במספר מקרים המכשיר אף התפוצץ.  בתחילה, החברה ניסתה להשתיק את אותם המשתמשים על ידי החתמתם על חוזי השתקה המעניקים להם פיצוי בסכום גבוה. אך עם התרבות המקרים, החברה הודתה כי ישנה תקלה וביצעה ריקול, איסוף מסודר של כל המכשירים מהדגם הזה. בעקבות זאת, החברה הפסידה למעלה מחמישה מיליארד דולר - כנזק לתדמית החברה וגם מפיצויים ששולמו ללקוחות. ייצור המכשיר הופסק זמן קצר לאחר מכן. 
בתוך כך, גורמים בחברה סיפרו במסיבת העיתונאים כי נדחתה השקת המכשיר החדש - גלקסי אס 8 - שהייתה צפויה להיערך בתערוכת הסלולר הבינלאומית  בברצלונה בסוף החודש הבא. הם הכחישו כי דחיית ההשקה של המכשיר קשורה בצורה כלשהי לפרשת הנוט 7 המתפוצץ.