החיילים למען אזריה: 13 לוחמים ומפקדים מגדוד שמשון של חטיבת כפיר, הגדוד של סמל אלאור אזריה שהורשע בהריגת המחבל מתל רומידה שבחברון, מתגייסים למענו. למעריב אונליין נודע היום (שני) כי הלוחמים יגישו מחר בשעות הצהריים בפני הרכב השופטים שבבית הדין המיוחד בקריה את עדותם על אופיו של אלאור ויבקשו מבית הדין להתחשב במצבו של החייל כדי לנסות ולהקל בעונשו.



בתחילת השבוע פורסם כי בכוונת התביעה הצבאית לבקש עונש מאסר חמור לאזריה, שנע בין שלוש לחמש שנות מאסר, אולם ההחלטה הסופית נמצאת בידי הרכב השופטים. להרכב, שבראשותו עומדת השופטת אל"ם מאיה הלר, יש את היכולת לקבוע גם עונש קל ביחס לעבירה החמורה שבה הוא הורשע. יתכן וענישה קלה תשכנע את המשפחה לוותר על הליך הערעור שנכתב בידי עורכי דינו אייל בסרגליק, אילן כ"ץ, כרמית שחיבר והרכש החדש שהצטרף לאחר הרשעת החייל יורם שפטל.



הפגנות תמיכה באלאור אזריה. צילום ארכיון: רויטרס



עוד נודע למעריב אונליין כי עורכי הדין קבלו עשרות פניות של מפקדים ולוחמים ששרתו עם אזריה לפני האירוע המדובר, חלקם כבר השתחררו מצה"ל וחלקם עדיין בתפקיד. בסופו של דבר החליטו עורכי הדין להגיש 13 עדויות אופי, וחלקם אף יגיעו לבית הדין ויפרסמו את טיעוניהם בפני השופטים. המטרה העיקרית של עורכי הדין היא להציג בפני השופטים את אופיו של החייל, שהוצג במהלך המשפט גם על ידי המפקדים הבכירים כחייל מצטיין וחייל "ממושמע וטוב".



השופטים יתחשבו גם בעדויות של המפקדים הבכירים שהעידו בבית הדין על אופיו של אזריה. גם התביעה הצבאית לא חולקת על כך שעד האירוע המדובר אזריה היה חייל מצטיין שאף זכה לתעודת הצטיינות גדודית ממפקדו סא"ל דוד שפירא. בסיום שלב העדויות מחר, ייגשו עורכי הדין לשלב הסיכומים, אז נדע איזה עונש באמת דורשת התביעה הצבאית להטיל על החייל. אופציה נוספת היא שהתביעה תשאיר את ההחלטה לבית הדין, זאת לאור הכרעת הדין הכל כך נוקבת.  




אלאור אזריה ביום הרשעתו. צילום: אבשלום ששוני