כנס שדן בחקיקה נגד החרם על ישראל נערך היום (שני) על ידי ארגון eipa בפרלמנט האירופי, חשף את ממדי האנטישמיות באירופה וברוסיה. מתברר כי התופעה הולכת ומחמירה וישראל נאלצת לסייע באבטחת הקהילות ובהתמודדות מול טרור. נציגת מחלקת המדינה האמריקאית חשפה באירוע, כי ישנה תופעה חדשה של אנטישמים אוהדי ישראל. במהלך הכנס התפרצו לאולם הדיונים פעילי BDS והפריעו לקיומו הסדיר.



הולי האפנגל נציגת מחלקת המדינה האמריקאית אמרה כי לא כל ביקורת על ישראל היא אנטישמיות וסיפרה על היחידה המיוחדת למאבק באנטישמיות שהיא חברה בה. "אנטישמיות נמצאת בכל מקום, בארצות הברית. יותר מ-50% מפשעי השנאה בארצות הברית היו נגד יהודים. יש דאגה מעלייה של מפלגות ימין באירופה שטוענות כי הם בעד ישראל ולכן לא אנטישמיות. זה לא נכון. ארגונים אלה הם סכנה לדמוקרטיה", הבהירה האפנגל.




פעילי BDS מתפרעים במהלך הכנס

"ישראל חייבת לעזור לאירופה להילחם בטרור"




פיליפ מרקוביץ', יו"ר הקהילות היהודיות בבלגיה: "עד היום היינו המטרה לטרור", הודה. "הרגשנו לבד אבל היום זה השתנה. הפיגועים בפריז, בשרלי הבדו, בבריסל ובברלין ועוד גרמו לאנשים ולמנהיגים להבין שהטרור פוגע בכולם. היהודים כבר לא לבד. ישראל חייבת לעזור לאירופה להילחם בטרור".



אלכסנדר זלצמן, יו"ר הפדרציה של הקהילות היהודיות ברוסיה, דיווח על האנטישמיות החריפה ברוסיה. "אנשים מותקפים מדי יום. ב-2016 הייתה עליה חריפה וקיבלנו גיבוי מרשויות החוק. מעבר לתקיפות של עשרות אנשים שנזקקו לטיפול רפואי אנו נתקלים כמעט מדי יום בצלבי קרס שמרוססים באתרים חשובים לנו שמחוללים. רק מעט מאוד אנשים עומדים לדין. האינטרנט הפך למוקד ההתרחשות של תוכן אנטישמי שהרשויות מתקשות לאתר ולהעמיד לדין".



ראש ארגון הקהילות היהודיות בצרפת, פסקל מרקוביץ', התלונן על כך ש"יש הרבה החלטות והצהרות נגד אנטישמיות ותנועת ה-BDS אבל אין הרבה מעשים. אנשים אומרים 'אנו לא אנטישמים, אנו מגנים את מדיניות ממשלת ישראל', אבל מעשיהם הם אנטישמים. אני כעורך דין תובע אותם. רק אחרי שרלי הבדו והיפר כשר היה מעין שוק אצל הרשויות שהציבו אבטחה אבל זה לא מספיק. בצרפת הבעיה העיקרית היא עם האסלאם הרדיקלי. הנציגים שלהם לא מספיק נאבקים בו. יש כמה אימאמים שפועלים בדרך של הדברות אבל הם מעטים". 


תגובת מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין: "שני האירועים שהתקיימו היום במקביל בפרלמנט האירופי, היוו בבואה מדוייקת של שתי התנועות. בעוד בכינוס של השדולה הפרו ישראלית - איפ"א, התקבל כל אורח בכבוד ובכלל זה אדם שהציג את עצמו כעדל, נציג הרש"פ, שקיבל את רשות הדיבור וזכה לתשובה עניינית מחברי הכנסת בר וקיש. ואולם מרגע שמארגני אירוע ה- BDS, ובראשם לצערנו ישראלים המתיימרים להיות 'אנשי שלום', גילו עיתונאים ישראלים באולם הדיונים של ה-BDS הם סילקו אותם באלימות פיזית. "הם ימשיכו עם השקרים ואנחנו נדבוק באמת" הדגיש הרב. 
 
ח״כ חיליק בר, מזכ״ל העבודה וסגן יו״ר הכנסת המשתתף באירוע התייחס לתנועת החרם העולמית נגד ישראל וטען כי מטרתה היא מחיקת מדינת ישראל. "תנועת ה-BDS היא אינה תנועת מחאה כנגד ישראל או בעד הפלסטינים, היא אינה חפצה בהסדר ישראלי פלסטיני ואינה נאבקת למען זכויות אדם. מטרתה היחידה של תנועת ה-BDS היא סילוקה של מדינת ישראל והנוכחות היהודית בארץ ישראל".

ח"כ בר הוסיף כי "ניתן לעקוב אחר אמירותיו של מייסד הארגון ולהבין כי פשרה או זכויות אדם הם הדברים האחרונים שמעניינים אותו. מה שכן מעניין אותו הוא השמדתה של מדינת ישראל. בקרב מייסדי ופעילי הארגון קיימים גורמים רבים הקשורים בארגוני טרור כמו חמאס ואחרים. אנחנו כאן כדי לחשוף את פרצופו האמיתי של ארגון הBDS וכך נעשה, בפרלמנט האירופי ובכל מקום אחר שנוכל. לישראל יש זכות וחובה להתקיים ולהגן על ביטחון אזרחיה, וכך ישראל תעשה על אך ולמרות ארגונים אנטישמיים.