בשורה לחולי הסוכרת ולחולים במחלות כלי דם היקפיים - נעלי עיסוי שפותחו על ידי יזמית ישראלית, על פי עקרונות הרפלקסולוגיה, מתוכננות להקל על זרימת הדם של החולים. מה שהחל כנעל מאולתרת באמצעות ויברטורים שנרכשו בחנויות מין, הפך להמצאה ישראלית מצליחה. מדובר בפיתוח ישראלי הרשום כפטנט, שאושר על ידי משרד הבריאות וארגון ה-CE האירופי.



הנעליים, בשם מדיק-שוז, שפותחו על ידי היזמית יפה גולן, מתוכננות להקל על חולי סוכרת וחולים במחלות כלי דם היקפיים. אזורים מוגבהים בתוך הנעל מפעילים לחץ על נקודות ספציפיות בכף הרגל, ובמקביל ניתן להפעיל בהן מנגנון רטט בעזרת שלט רחוק. שני מנגנונים הממוקמים בצד הקדמי והאחורי של כל נעל מייצרים רטט בשתי רמות עוצמה, כך שניתן להתאימן לפי הנוחות האישית. הטיפול ברטט מגביר את זרימת הדם, והוכח רפואית כמביא להקלה בכאב ובתחושת העקצוצים. נעלי מדיק-שוז הוכיחו את יעילותן במחקר שבוצע על ידי פרופ' אליעזר קליינמן. השימוש בנעליים למשך 15-30 דקות ביום הוביל לשיפור מובהק בקרב חולים בסוכרת או במחלות כלי דם היקפיים.



סוכרת היא מחלה שכיחה בעולם המערבי. מקורה בפגם מטבולי, שבו הלבלב לא מצליח לייצר כמות אינסולין מספקת או שהוא מייצר אינסולין פגוע, שהגוף אינו יכול לעשות בו שימוש. ההערכה היא כי כ-1.5% מכלל האוכלוסייה חולים בסוכרת. כ-400 אלף איש מאובחנים כחולי סוכרת בכל שנה בישראל. בחלק מהמקרים החולים אינם מרגישים בתסמיני הסוכרת, מכיוון שהם נמצאים בשלב מקדים סוכרת המכונה סוכרת סמויה. הסוכרת יכולה להיות מאובחנת בכל גיל, אולם שכיחותה עולה ביחס ישיר לגיל. שיא אבחון הסוכרת הינו בעשור החמישי לחיים. הסיכונים הכרוכים בסוכרת נובעים מעצם הסיבוכים הכרוכים בה לכלי הדם, סיכונים מוגברים להפרעות לבביות, הפרעות תחושתיות בעור ועוד.



 "הוא הכניס את הוויברטור מתחת לנעל והפעיל"


יפה גולן, יזמית בת 74, אמא וסבתא: "היה לי כבר פטנט בשנת 1996 - מחשבון שסופר את אבות המזון - וזכיתי במקום השני בתחרות המצאות בז'נבה. אני סובלת מסוכרת, וכך היו גם הורי וארבעת האחים שלי. ארבעתם קיבלו אירוע מוחי, וכיום הם נוטלים אינסולין. גם אני סבלתי מאוד מגירודים ובצקות ברגליים. ניסיתי את כל הטיפולים שאפשר ושום דבר לא עזר לי, כולל מכשיר שעלה לי 2,500 שקל. אז החלטתי למצוא דרך לייצר ויברציה ברגל כדי לשפר את זרימת הדם. עובד איתי במשרד איש תחזוקה. הוא ניסה לעזור. יום אחד הוא הגיע אלי והביא לי שקית מלאה מכשירים קטנים. כששאלתי מה זה, הוא אמר לי שאלה ויברטורים שהוא קנה בחנות סקס. הוא הכניס את הוויברטור מתחת לנעל והפעיל. זה עבד. כשהגיעה הנכדה לחופשה אצלי, היא מצאה את שקית הוויברטורים ושאלה, "סבתא, מה אלה?".



"ניגשתי עם הרעיון הראשוני לאיש הפטנטים שלי, סנדי קולד. הוא התלהב מהרעיון ואמר שלא חשבו על זה. עשיתי אבטיפוס, ובאותו זמן מאוד סבלתי. השתמשתי באבטיפוס לפני ארבע שנים, והעקצוצים נעלמו לי לגמרי. לא הייתה יותר בצקת, ואני היום בן אדם אחר. התברר שהוויברציות ברגליים במשך היום עוזרות לחולים לישון גם בלילה. קיבלתי דיווחים על שיפור במערכת העיכול. אנשים כיום שמחים עם הנעל, וזה גורם לי לסיפוק. עכשיו קיבלתי את כל האישורים לתקנים מחו"ל וממשרד הבריאות. לפני חודש וחצי יצאתי לדרך והתחלתי לשווק את הנעליים, ואני שמחה מאוד לראות את תגובות האנשים. הן עדיין לא בסל התרופות, אבל הן עוזרות לאנשים, אז ייתכן שיוכנסו בעתיד. בסעודיה ובאמירויות יש הרבה חולי סוכרת וקוטעים להם רגליים. בכל יום אני מקבלת בקשות לשיתופי פעולה משם וממדינות ערב נוספות. עושים לייקים בדף הפייסבוק ומזמינים. מכיוון שלמדינות האלה אין יחסים עם ישראל, יש בעיה לשלוח אליהם. עשיתי כבר משלוח אחד להודו. יצא אליהם קונטיינר".