רעידת אדמה הורגשה הערב (רביעי) ברוב חלקי הארץ. מהמכון הגיאופיזי נמסר כי בשעה 20:50 התרחש הרעש, בעוצמה 5.6 בסולם ריכטר, ממזרח לאי כריתים שביוון. מדיווחים שונים עולה כי הרעש הורגש באיזורים נרחבים בארץ - במרכז, בצפון הנגב, בהרי ירושלים ובשרון. נכון לשעה זו אין כל דיווח על נזק ברכוש או על נפגעים.



אזרחים סיפרו שלפתע חשו שהכסא זז, המיטה נעה ואף הבניין זז לשניות. "ישבתי על כסא וכתבתי ופתאום הרגשתי תזוזה, לא הבנתי מה קרה", סיפר חיים מתל אביב. אתי מרמת גן סיפרה שבעת שישבה וצפתה בטלוויזיה הכורסא החלה לזוז. "חשבתי שבטעות הזזתי אותה עם הגוף שלי אבל ראיתי שאני יושבת יציבה. ואז שמעתי שכן שצועק רעידת אדמה", סיפרה.



שיר אלבוך, תושבת תל אביב סיפרה כי שכבה במיטה ולפתע הרגישה שהיא זזה. "חשבתי שאלה פעימות הלב שלי ואז גיליתי שזו רעידת אדמה", אמרה. יאסר, תושב הנגב המערבי, סיפר בהתרגשות: "הרגשתי את כל הבית זז".



במספר מקומות עבודה סיפרו שבתוך שניות הבינו כי מדובר ברעידת אדמה כשהרגישו שהרצפה זזה. אחד מהם סיכם: "טוב שנגמר כך".




מומחה: "יכולה להיות רעידת אדמה חזקה בישראל"



לפני כחמישה חודשים התראיין למעריב ד"ר עמוס סלמון, חוקר בכיר במכון הגיאולוגי לישראל, על הסיכון לרעידת אדמה בישראל. "הסיכון לרעידת אדמה בישראל הוא עשירית מזה שבאיטליה, וזה רק להמחשה בצורה גסה. קשה להעריך באופן כמותי כי אצלנו יש מערכת גיאולוגית שונה, שגם היא יודעת לייצר רעידות אדמה חזקות, אבל בתדירות נמוכה יותר", אמר אז.



"המערכת הגיאולוגית שלנו פשוטה יותר מזו שבאיטליה, שיושבת באזור של התנגשות שני לוחות טקטוניים של קרום כדור הארץ שבין אפריקה לאירופה - שרשרת שממשיכה עד להודו", הוסיף ד"ר סלמון, "המערכת שלנו מרוכזת פחות או יותר לאורך ים המלח, בקע הערבה ועמק הירדן, כרצועה צרה עם 'ענפים' כמו רכס הכרמל וגם בלבנון. הלוחות בין ישראל לערב זזים לאט יותר, כך שיש לנו פחות רעידות", הוסיף.



מצד שני, הדגיש המומחה: "תהיה רעידה, כי התהליך הגיאולוגי מתקדם ואנחנו רואים אותו בכל מיני שיטות מדידה מדויקות. אנחנו לא מתיימרים לדעת מתי, אבל כן יכולים לשער את האזור המועד לפורענות ואת העוצמה. בשקלול נתוני העבר ועל פי הידע הקיים, הרעידה המקסימלית יכולה להיות בעוצמה של 7-7.5 בסולם ריכטר במקרים קיצוניים".