תנועת "אם תרצו" פירסמה דו"ח המצביע כי קרנות הפועלות מטעם ממשלת גרמניה, מממנות את ארגון "זוכרות" הפועל כדי לקדם את זכות השיבה לפליטים הפלסטינים ול"דה לגיטימציה" של מדינת ישראל. על פי הדו"ח, המפורסם כאן לראשונה, קרנות גרמניות וממשלות אירופאיות נוספות מעבירות מליוני שקלים לארגון "זוכרות". הכסף, המגיע מממשלת גרמניה, מועבר דרך קרנות ממשלתיות, מכונים פרטיים וכנסיות בעלות היסטוריה אנטישמית לעמותה, במטרה לקדם את זכות השיבה של מיליוני פליטים. מהדו"ח עולה כי ממשלת גרמניה תומכת בארגון שמבקש לפרק את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.



על פי אתר זוכרות, מטרת הארגון היא לפעול "לקדם הכרה ואחריות של הציבור היהודי בישראל על עוולות הנכבה המתמשכת ואת תפיסת השיבה של הפליטים הפלסטינים כתיקון המתבקש לנכבה".



מנתוני רשם העמותות עולה, כי בין השנים 2012-2016 קיבל ארגון "זוכרות" סכום של 4,963,843 שקלים מישויות מדיניות זרות, מתוכם 22% מקרנות שמקורן בממשלת גרמניה. הכסף הגרמני עובר בעיקר דרך 2 קרנות מרכזיות: קרן מיסראור וקרן רוזה לוקסמבורג, קרנות הממומנות ע"י ממשלת גרמניה, והתומכות בעמותות שמאל קיצוני נוספות בארץ, כגון ה"מוקד להגנת הפרט" שמגן על מחבלים בבתי משפט, ארגון "שוברים שתיקה", פורום דו קיום בנגב, "הגדה השמאלית", "סולידריות עם שייח' ג'ראח" ו"קואליציית נשים לשלום". ארגונים אלה מקדמים בפומבי חרם על ישראל – מעשה המנוגד לחוק האירופי, ובכללו גם הגרמני.



מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג, שתנועתו מובילה את המאבק בארגוני הדה לגיטמציה, שיגר מכתב חריף לשגריר גרמניה בישראל בבקשה לעצור את העברת הכספים לארגון זה. לדבריו, "מציאות בה ממשלת גרמניה בשנת 2017 מממנת ארגון המבקש בשיא חוצפתו לפגוע בצביונה היהודי של מדינת ישראל היא בושה וחרפה. מימון זה מבזה את זכרם של 6 מיליון היהודים שנספו בשואה על ידי הצורר הנאצי והוא אנטי-דמוקרטי במהותו".



פלג הדגיש: "ממשלות זרות פועלות לכפות את מדיניותם על מדינת ישראל באמצעות ארגונים אנטי ישראליים. נתונים אלה שנחשפו בערב יום השואה הבינ"ל מהווים חציית קו אדום אותו ממשלת גרמניה חייבת להפסיק".