שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב תומכת בשיתופי פעולה בין לאומיים בתחום התרבות. עם זאת, במידה וההסכם שמציע משרד החוץ עם האיחוד האירופי כולל חרם של יהודה ושומרון - השרה רגב תתנגד לו ומשרד התרבות לא יהיה צד בהסכם זה. מדובר בהסכם עם האיחוד האירופי על שיתוף פעולה בתחום התרבות והמדיה. כשההסכם יכלול סעיף שמונע ממוסדות תרבות או מדיה מההתנחלויות בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברמת הגולן לקבל מענקים אירופיים, כיוון שאינם מהווים חלק מישראל.



בהצעת ההחלטה נכתב כי שרת התרבות מירי רגב תומכת במהלך, וכך גם שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן. אולם רגב כאמור מתנגדת.


בדברי ההסבר לשרים נכתב כי להצטרפות לתכנית של האיחוד האירופי יש יתרונות רבים מבחינת ישראל ובראשם מתן אפשרות למוסדות תרבות ומדיה בישראל להתחרות באופן שוויוני על כספי מענקים אירופים והוספת מקורות מימון חיצוניים לתעשיית התרבות והמדיה בישראל.



"יש חשיבות מדינית בהידוק הקשרים בין ישראל לאיחוד האירופי, תוך התבססות על היסטוריה משותפת וערכים תרבותיים משותפים", נכתב במסמך שנמסר לשרים. "השתתפות ישראל בתכנית תהיה גם תשובה למאמצי הדה־לגיטימציה נגדה באירופה".