בסוף השבוע האחרון חשף העיתונאי אמנון אברמוביץ' פרטים חדשים בנוגע לחקירות ראש הממשלה נתניהו. בשיחה עם ניסים משעל ודרור רפאל ב-103FM סיפר על תיק המתנות, המכונה "תיק 1000": "זה לא סתם טובות הנאה. יש בתיק הזה שני נתיבים. נתיב אחד מתמקד בארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, שמשפחת נתניהו קוראת לו 'ג'יימי'. יש שם אספקה של טובות הנאה על פי דרישה, על פי מפרט ועל פי דרישה לשדרוג ולהשלמה וזה במאות מאות אלפי שקלים. במקביל עובדי מדינה, כפופים לנתניהו, מתבקשים לתת מתנות, ואם צריך להשלים ולשדרג את המתנות. כאלה שעבדו עם נתניהו, בין כעובדי מדינה ממש ובין כיועצים חיצוניים, היו ביניהם אנשים שכאשר נתנו מתנות התבקשו להשלים אותן או להוסיף על המתנות.



"יש פה שיטה מאוד תכליתית, מאוד יעילה. אם ננסה לראות את החיובי שבדבר, מתגלה אצל נתניהו ומשפחתו יעילות ותכליתיות שלא חשבתי שהיא קיימת. המכלול הזה צריך להרשים את מי שהוא מרשים".



משעל הזכיר שהטיעון של נתניהו הוא שמילצ'ן חבר קרוב שלו ושמותר לתת מתנות בין חברים. "זה חופר לו חשד לעבירה אחרת", אמר אברמוביץ', "כי אם אתם חברים, הרי העמדת את עצמך במצב של ניגוד עניינים זועק, כאשר מילצ'ן רצה להשקיע בישראל, או פאקר רצה אזרחות ישראלית. זאת אומרת שטענת החברות מכסה בור אחד, אבל חופרת בור עמוק ממנו". משעל שאל האם מדובר בהפרת אמונים ואברמוביץ' תיקן: "מרמה והפרת אמונים".



בסוף השבוע פרסם נתניהו בפייסבוק פוסט בו האשים את התקשורת בניסיון לבצע הפיכת שלטון. אברמוביץ' הגיב: "אני נפעם מחלוקת הקשב של נתניהו. מדובר באדם אחד שהוא גם ראש ממשלה, גם שר חוץ, גם שר תקשורת, גם כפי שמוכח בחקירות הללו עורך, עורך ממש, חינמון, וגם כותב פוסטים וסטטוסים באופן קדחתני, וגם כותב היטב. צריך לומר מיד וביושר שזה ראוי להערכה. אני לא מכיר כזו חלוקת קשב יעילה. עם כל תפקידיו הרבים, הוא לא מפסיק לכתוב פוסטים.



"קראתי את הפוסט שלו. תראה מה הוא עושה לדנה ויס, שדיווחה כל כך בזהירות ובהגינות. היא אמרה שאם את התיק הזה לא ניתן להגיש משפטית, איך אפשר לסגור אותו ציבורית. הסאב-טקסט שלה, שאם זה לא משפטי, זה יועמד למבחן הציבור. נתניהו חפץ בזה, אבל כשהוא בא לכתוב הוא הופך את הדברים על פיהם. הוא קורא לזה לחץ של דנה ויס, חדשות 2 וחדשות 10 על היועץ המשפטי לממשלה. זאת אומרת, נתניהו כאן מתמרן כדי להכעיס ולכנס את תומכיו באשר הם נגד התקשורת וכמובן נגד מערכת האכיפה. נתניהו אדם חכם ואינטליגנטי עד מאוד. הוא מבין היטב את מה שהוא שומע. הוא לוקח את הדברים ומסובב אותם לתועלת האישית שלו".



"לו הייתי אני היועץ של נתניהו הייתי אומר לו, החרש, אל תדבר ואל תכתוב, משום שכל פעם שאתה מנסה לכסות בור, אתה פוער בור אחר, הדגיש אברמוביץ'. "כך היה לו כשהוא יצא ואמר שהוא פעל בכל כוחו נגד 'חוק ישראל היום'. כך קורא לו שוב גם בנאום הזה (ב'שאלות ותשובות' בכנסת ביום רביעי), שהיה מיועד לכמה זוגות אוזניים.



"לאוזניו של ארנון מילצ'ן, אנחנו חברים עשרים שנה, נשותינו חברות, משפחותינו חברות. כאילו, ארנון, אל נא באפך. וזה היה מיועד לאוזניו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ש(נתניהו) אומר לו, אם אתה תגיש כתב אישום הרי שנכנעת ללחץ החיצוני, ללחץ הציבורי, נכנעת לתקשורת. וגם לאוזניו של מר אדלסון, שהוא אומר לו, תראה, אני לא באמת התכוונתי, אני לא עשיתי שום דבר רע לצעצוע שאתה מספק לי".