מחקר חדש שנערך בבריטניה מגלה שכאב בזמן קיום יחסי מין שכיח באופן מפתיע בקרב נשים. המחקר שבדק 7,000 נשים פעילות מינית ומצא שאחת מ-10 סובלת מכאב בזמן קיום יחסי מין כשליש מהנשים בגילאי 16-74 אינן מרוצות מחיי המין שלהן. על פי ממצאי המחקר שפורסמו במגזין בינלאומי לגניקולוגיה ומיילדות BJOG עליו דווח בעיתון על המחקר דווחה רשת פוקס ניוז: כאב בזמן קיום יחסי מין שכיח אך מדובר בבעיה שהוזנחה, הן מתת דיווח והן מהיעדר התייחסות הולמת לבעיה במערכת הרפואית.



הבעיה נובעת ממגוון סיבות הן ביולוגיות והן נפשיות וכן מהיעדר תשוקה. הבעיות גורמות ליובש בנרתיק, במיוחד בתקופה שלאחר הפסקת המחזור אך הן יכולות לנבוע מסיבות רציניות יותר כמו מחלות מין, אנדומטריוזיס (מחלה גינקולוגית, הנגרמת כאשר תאי רירית הרחם נודדים אל מחוץ לרחם א"ב) , ושרירנים.


רוב המחקרים שבוצעו עד כה בנושא כאבים בעת קיום יחסי מין מבוססים על מדגמים קליניים מצומצמים כאשר המחקרים לא לקחו בהם בחשבון נשים שלא פנו לעזרה וכתוצאה מכך, הן גם לא מיוצגות בנתונים של האוכלוסייה.



המחקר החדש בא להעריך את היקף האוכלוסייה הסובלת מהבעיה בקרב נשים, תוך התייחסות לפער במידע, המתאר את מצב הבריאות של נשים אלה ואת היחסים שלהם בהקשר המיני תוך ברור מתי וכמה נחווה כאב בעת קיום המגע המיני. לשם כך נעזרו החוקרים במידע מסקר בריטי רחב היקף על גישות מיניות וסגנון חיים.



נבדקו נשים בגילאי 16-74 שמתוכן 7.5% דיווחו על כאבים בעת קיום יחסי מין. 4.6%. דיווחו על סימפטומים שמהן הן סבלו במשך חצי שנה ומעלה, מחצית מאותן נשים העידו שחשו מצוקה מהכאבים הללו. שליש (33%) מהנשים הנבדקות העידו שאינן מרוצות מחיי המין שלהן. האוכלוסייה בה היה הדיווח הגבוה ביותר על כאבים בעת מגע מיני היתה של הנשים הצעירות יותר בגילאי 16-24 וכן של נשים בגיל המעבר ותקופת הבלות 55-64. בקרב הנשים שנבדקו בגילאי 16-74 : 1,708 מהן לא היו פעילות מינית במשך שנה הן ציינו שההימנעות מיחסי מין אצלן נובעת מבעיות במגע המיני.