חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בוחנים לעומק את גרסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מחקירתו השלישית שנערכה ביום שישי האחרון ומרכזים את הפרטים, הממצאים והראיות שבידיהם לקראת פגישה עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שיעודכן בהתקדמות החקירה.



בתקופה הקרובה יצא צוות מצומצם של חוקרים לבצע חיקור דין בחו"ל, בין היתר של המיליארדר ואיל ההימורים שלדון אדלסון, הבעלים של העיתון "ישראל היום" ומקורבו של ראש הממשלה, שאמור למסור עדות בפרשה 2,000, שעוסקת בשיחותיו של ראש הממשלה עם מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס. כזכור, על פי הפרסומים התקשורת, נתניהו ומוזס שוחחו על צמצום תפוצתו של "ישראל היום".



כמו כן יגבו החוקרים עדויות מגורמים נוספים, שלפחות לגבי אחדים מהם עלה שמם במסגרת החקירה המתנהלת במסגרת הפרשה המכונה 1,000 ובמרכזה מתנות והטבות שקיבלו נתניהו ובני משפחתו.



מעבר לעובדה שמעניק המתנות המרכזי הוא ארנון מילצ'ן, בוחנים במשטרה גם את הקשר של איש העסקים המקורב לנתניהו, ג'יימס פאקר, וכן של שלושה גורמים נוספים: יורם גלובוס, איש עסקים יהודי אמריקאי זאב רובינשטיין ואיש העסקים וחבר הפרלמנט הצרפתי, היהודי מאיר חביב.



כזכור, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ציין במהלך תדריך עיתונאים לסיכום שנת 2016  כי "אנחנו בישורת האחרונה ואני מקווה שאתם מספיק נבונים להבין שהמשטרה עושה עבודה טובה".



המפכ"ל הוסיף ורמז כי התגבשה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום כנגד נתניהו ומעורבים נוספים כשאמר. "תפקידנו בשלב הראשון להגיע לחקר האמת, בשלב שאחרי אנחנו צריכים לאסוף ראיות ואחר כך בהחלט יכול לקרות מצב שבו יועמ"ש לממשלה מחליט לבקש השלמות או לגנוז את התיק מהיעדר ראיות מספיקות. זה לא יכול לקרות במקרה הזה שכן אנחנו עובדים בצמידות עם היועמ"ש ופרקליט המדינה. התרחיש הזה לא יכול להתקיים כאן".