גבר בן 68 מהגולן נהרג היום (שלישי) בתאונת דרכים קטלנית שאירעה בחניית אתר החרמון. הולך הרגל נפגע מאוטובוס שהיה בחניון, ומצבו הוגדר תחילה ע"י גורמי הרפואה שהגיעו למקום כאנוש. לאחר קבלת טיפול רפואי בשטח, בהן פעולות החייאה ממושכות, נאלצו החובשים והפרמדיקים של מד"א לקבוע את מותו של בן ה-68. נפתחה חקירה לבירור נסיבות התאונה.



זירת התאונה הקטלנית בחרמון, הולך רגל כבן 60 נהרג

פראמדיקית מד"א אורלי בן סימון סיפרה: "כשהגענו למקום חברנו לצוות הרפואי של צה"ל שטיפל והעניק טיפול רפואי ראשוני לגבר כבן 60 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה קשה בראשו. הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות כשבסופן נאלצנו לקבוע את מותו במקום".



בנימין מילצקי, מתנדב רפואת חירום של איחוד הצלה שהיה גם הוא באירוע דיווח כי נקבע מותו בזירת התאונה עקב אופי הפציעות הקשות מהם סבל. מילצקי סיפר כי "מדובר בהולך רגל שנפגע מאוטובוס ונלכד תחתיו. ביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזניק למקום סיוע של צוותי רפואה נוספים, אך למרבה הצער לאחר, שחולץ ע"י אזרחים רופא צבאי שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותו".



מהמשטרה נמסר לאחר התאונה כי "מבדיקה ראשונית עולה שנהג אוטובוס חברת הסעות פרטית שנסע במגרש החניון העליון. מסיבה שטרם ברורה, פגע בהולך הרגל. בוחני תאונות דרכים פתחו בחקירת האירוע". 



בן 25 נהרג מפגיעת רכבת

רק אתמול אירעה תאונת דרכים קטלנית נוספת, בה מצא את מותו צעיר כבן 25 שנפגע מרכבת סמוך לכביש 40  באזור שדה התעופה בן גוריון. פרמדיקים של מד"א דיווח ממקום התאונה כי הצעיר נמצא כשהוא ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותו.



בתאונת דרכים נוספת שאירעה כמה שעות לאחר מכן נפגעה הולכת רגל כבת 70 באורח קשה מרכב בדרך בן גוריון שברמת גן. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים תל השומר כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית, מורדמת ומונשמת. חובש רפואת חירום במד"א איתי גוטמן סיפר על התאונה: "ראינו אישה כבת 70 שוכבת בצידי הכביש כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית קשה. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותה במהירות לביית החולים, כשבמהלך הפינוי מצבה הדרדר וביצענו בה פעולות החייאה".

בן 25 נהרג מפגיעת רכבת, אתמול. צילום: תיעוד מבצעי מד"א