לא די בכך שמפקד חטיבת כפיר הוזמן לבית הדין הצבאי ונאלץ להתפתל בניסיון בלתי אפשרי להסביר את הפגישה שיזם עם אביו של אלאור אזריה. הטיפול בפגישה האסורה הזאת חייב להיעשות בנתיב שונה לחלוטין. אומנם, אין בעדות המביכה של אל"מ גיא חזות כדי להשפיע על עצם ההרשעה של אזריה, אבל ההופעה בבית המשפט היא לא עצם העניין. הפגישה בין נציג הצבא לבין אביו של הנאשם אזריה יכולה להיחשב כניסיון לשבש את מהלכי המשפט, כפי שקובע סעיף 244 לחוק העונשין. לכן, לא מובן מדוע מערכת אכיפת החוק הצבאית, זו שהזדרזה בטרם משפט להרשיע ציבורית את החייל הצעיר, לא הורתה עדיין למצ"ח לזמן את המח"ט לחקירה בחשד לשיבוש מהלכי משפט.



דבריו של אל"מ חזות הרי הוקלטו ומוכיחים שהוא יזם מפגש עם אביו של נאשם ובאמצעותו ניסה לגרום לבן לשנות את קו ההגנה שלו, לוותר על הגשת ערעור ולהפסיק לטעון כנגד עמדת התביעה הצבאית והפיקוד הבכיר. ההקלטה ממחישה גם כיצד ניסה לשכנע את האבא להכניס שינוים בצוות ההגנה של הנאשם.



לא צריך להיות משפטן כדי להזדעזע מההתערבות הגסה הזאת. אבל מי שבקיא בחוק ובפסיקה יודע עד כמה בתי המשפט מתייחסים בחומרה לניסיונות התערבות במהלכי חקירה ומשפט. נאשמים מפורסמים כמו אהוד אולמרט, עופר נמרודי וצבי בר חטפו לא מעט ולו על ניסיונות להשפיע על עדים, לתאם עדויות ולשנות קו משפטי של גורמים אחרים במשפטם.



מטרידות עוד יותר ההצהרות המוקלטות של אל"מ חזות בפגישה עם צ'רלי אזריה, לפיהן הוא שליח של הפיקוד הבכיר. בין היתר מדאיגה ההצעה להפגיש אותו מיידית עם הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף הפיקוד ובכירי צה"ל, כדי להוביל לשינוי קו ההגנה במשפט.



היות שמדובר בהתערבות כל כך חמורה בהליך שיפוטי, והיות שמפקד חטיבה טוען שהוא פעל על דעת מפקדיו הבכירים, אין מנוס מלחקור את ההתרחשות הזאת לעומק. בייחוד חייבים לבדוק האם הפצ"ר, כמי שאחראי להובלת ניהול התיק הזה, היה מודע למהלכים של המח"ט, שנדמים כניסיון שיבוש. אם כן, יהיה צורך להסיק מסקנות, שיכולות להוביל, חלילה, להעמדה לדין של כל המעורבים במהלך הפסול.



מדובר בעוד חוליה בפרשה מצערת, שממחישה עד כמה השתבש שיקול הדעת של בכירים בצה"ל בגלל סרטון אחד של "בצלם". חוליה בשורה של מהלכים היסטריים ושגויים, המחריפים את הנזק שגרם הארגון העוין הזה לצה"ל ולכולנו.



בד בבד אסור להחמיץ את הזווית התקשורתית. פרשת הפגישה האסורה מאירה שוב את המוסר הכפול של המערכת התקשורתית והציבורית בארץ. רק דמיינו איך אירוע שכזה היה מסוקר, לו הנאשם היה איש שמאל שמאשים את צה"ל בביצוע פשעי מלחמה. לו אל"מ חזות היה נפגש עם אביו של נאשם מהשמאל הקיצוני ומציע לו לשנות את קו הטיעון שלו ולהחליף את עורכי הדין של הבן "לטובתו שלו". אמנון אברמוביץ' ורביב דרוקר היו משתוללים, האיחוד האירופי היה מגויס, בכירי מערכת המשפט היו מותקפים על שתיקתם ונתבעים למצות את הדין כנגד ניסיון השיבוש החמור. שוב מתברר עד כמה החוק ושלטון החוק הוא דבר יחסי ופוליטי אצלנו.