הסתיים מבצע פינוי עמונה, שקיבל את השם "גן נעול". לאחר יממה וחצי הושלם פינוי הישוב מ-42 המשפחות שחיו בו ומכ-1,000 איש שהגיעו למקום, חלקם על מנת להזדהות עם המתיישבים, חלקם על מנת למחות, וחלקם, על מנת לנסות למנוע את פינוי הישוב בכוח. במהלך המבצע היו הפרות סדר חמורות, וכ-13 צעירים נעצרו לאחר שתקפו את השוטרים באלימות. במהלך המבצע נפצעו כ-60 שוטרים, חלקם טופלו במקום וחלקם פונו לקבלת טיפול בבתי החולים באזור. כל השוטרים שנפצעו מוגדרים כעת במצב קל, וחלקם אף חזרו כבר לפעילות מבצעית. 


האלימות פרצה דווקא לאחר פינוי המבנים במאחז, שהושלם בשקט יחסי. כשהגיעו לבית הכנסת, כוחות הפינוי נתקלו בהתנגדות רבה מצד הצעירים שהתבצרו בו. עם פריצת הכוחות לבית הכנסת, החלו הצעירים להשליך חפצים שונים לעבר השוטרים, בהם מוטות ברזל, מטף כיבוי, בקבוקי זכוכית ואף התיזו חומצה. השוטרים נאלצו להפעיל כוח כדי להוציא אותם ולהעלות אותם על אוטובוס שייצא מהיישוב. לפחות עשרה מהמתבצרים שברו את החלונות ונמלטו החוצה. גברים, נשים וילדים נשכבו על הכביש במטרה למנוע מהאוטובוס שהיו עליו מספר צעירים מלנסוע, וקראו למשטרה לשחרר את המתבצרים. לאחר זמן קצר, המשטרה פינתה אותם מהמקום.

פינוי עמונה. צילום: פלאש 90


מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך: ״משטרת ישראל נערכה באופן מסודר מבעוד מועד, במדרג יכולות זמין, על מנת לאפשר פינוי שקט ומכובד ולהימנע ככל האפשר מפגיעה במפונים, או בכוחות הביטחון. השוטרים הונחו ותורגלו לפעול ברגישות ובסובלנות, תוך איפוק מקסימלי מול תושבי המקום, מתוך התחשבות ברגשות הכאב של התושבים, ומתוך ההבנה כי מדובר במשימה רגשית מורכבת מאד.

"משטרת ישראל היתה ערה, לגורמים אחרים, שהגיעו לישוב ולא היו בשליטה כלשהי של הנהגה ציבורית ו/או חינוכית מכל סוג ולכן נערכה לאופציה בה תידרש להתמודד עימם. כנגד כל גילויי האלימות, בוודאי זו הקיצונית, משטרת ישראל תפעל למצות את הדין כנגד פורעי החוק, כפי שהיא נוהגת דרך קבע ועל סמך כלל הראיות שנצברו על ידה במהלך המבצע״.