אחרי ההשעייה: הרמטכ״ל, רב-אלוף גדי איזנקוט החליט בתיאום עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, כי אל"ם זכריה יפת, הקצין שמרכבו נגנבו מסמכים מסווגים ומכשיר ״ורד הרים״, יחזור לתפקידו, אך מינויו לקצין אג״ם הגיס הצפוני יבוטל. במקביל, מתנהלת חקירת מצ״ח בעניין זה, וממצאיה יועברו לפרקליטות הצבאית. גורם צבאי הוסיף כי בעקבות ביטול המינוי, יפת צפוי לפרוש מצה״ל בפברואר 2018.



הגניבה התרחשה לפני שבועיים, ויפת הושעה למשך שבעה ימים. מכשיר ורד הרים נחשב לאחד הכלים המסווגים בצה״ל ואחד מאמצעי הקשר המסווגים בעולם. בצה״ל עמלים בימים האחרונים בניסיון להגיע אל הגנבים ולמצוא את המכשיר המסווג והמסמכים. ההחלטה התקבלה לאחר שנגנבו מרכבו של הקצין מסמכים מסווגים ומכשיר ״ורד הרים״. 



כזכור, רק בחודש שעבר התפטר ראש אכ״א לאחר שנפרץ בית ונגנב ממנו ציוד, בין היתר גם מחשב נייד צבאי שהיה בו. מביתו של האלוף נגנבו בין היתר רכבים ומחשבים נוספים, אולם עולה כי אחד מהם, שהיה בשימוש צבאי, הכיל חומרים מסווגים שככל הנראה יש איסור מוחלט להוציאם ממחנה צבאי. גורם צבאי אמר אז ל"מעריב אונליין" כי "זה אירוע מביך מאוד, שנופל על הקצין מספר אחת בצה"ל בכל הקשור לאכיפה של עבירות משמעת".