בעוד שאלפים הפגינו הערב (שבת) בתל כדי למחות נגד הריסת בתים במגזר הערבי, השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס בראיון בחדשות 2 לביקורת הרבה שנמתחה עליו בעקבות הודעתו על אירוע הדריסה באום אל-חיראן, אותו הציג כפיגוע עם קשר אפשרי לדאעש. "אני עדיין חושב שמדובר בפיגוע", אמר ארדן. "קיבלתי את הדיווח מהמשטרה והתייחסתי אליו. כעת יש בדיקה של גורם חיצוני, אני אחכה לשמוע את הממצאים האובייקטיביים ולא אתערב. אני מציע לא לקנות כל תיאוריה לגבי מה שקרה שם". 

בהפגנה השתתפה אלמנתו של הדורס מאום אל-חיראן, יעקוב אבו אלקיעאן, שנשאה דברים. אבו אלקיעאן עבד כמורה ונחשב היה לאחד מהאנשים המכובדים והאהובים ביישוב. במהלך פינוי אום אל-חיראן רכבו דרס קבוצה של שוטרים, באירוע בו נהרג רס"ב ארז (עמדי לוי). לאחר האירוע האשים ארדן את אבו אלקיעאן בפיגוע דריסה עם קשר אפשרי לדאעש, אחרי שהתגלו מספר עיתונים עם כותרות על פיגועים בביתו – ולאחר שנודע שלימד בבית ספר בו כמה מורים נעצרו בחשד לקשר לארגון האסלאמי. מאז חזרה בה המשטרה מחלק מהאשמות, שספגו ביקורת קשה על כך שהיוו האשמה נחפזת וכי הדריסה נגרמה מירי של שוטרים.

על פי המארגנים יש במקום כ-5000 מפגינים, יהודים וערבים מכל הארץ. ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר ל"מעריב": "אנחנו מקימים קול זעקה, אנחנו קוראים להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא אום אל חיראן". 


ההפגנה בת"א, הערב