נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, והשופט יצחק עמית, דחו היום (ראשון) את בקשת תושבי תשעת הבתים המיועדים להריסה בעפרה, לדחות את פינוי הבתים בשלושה חודשים. עם זאת, השופטים, העניקו אורכה לביצוע הפינוי עד ה-5 במרץ. הנשיאה נאור צינה כי "למרות שהבקשה להארכת מועד של שלושה חודשים נדחתה, אנו מביעים תקווה כי בהגיע מועד הפינוי המבקשים יתפנו בדרכי שלום, כפי שהצהירו בתצהיריהם. לשום אדם אין זכות לנקוט באלימות כלפי רשויות החוק או כלפי כל אדם אחר".



המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט אליקים רובינשטיין, ציין, כי כאמור ער הוא "היטב לאזהרות ולהתראות שניתנו בעיתן, ולסימני השאלה על מועדי הכניסה לבתים, אך ראויה לטעמי מידת הרחמים, במקום שניתן לחסוך את הטלטול הכפול מן הילדים, 22 במספר, ומקום שאין פלסטינאי האמור להיכנס לשטח כאן ועתה, שנגרם לו עוול בדחיה זו. לא נגרם איפוא נזק אמיתי לעותרים. האם נגרם נזק לשלטון החוק?". הוא הוסיף: "לא אוכל לשלול כי יש צרימה בדחיה נוספת, אך שלטון החוק חזק ממנה הרבה, והוא בא לביטוי מובהק גם כך".



מארגון יש דין נמסר בתגובה כי "הבתים הללו, שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית, מעולם לא היו צריכים להיבנות ולהיות מאוכלסים. אנו מקווים שבחודש שנותר עד הפינוי לא נראה שוב נסיונות חוזרים ונשנים לעקוף את פסיקת בג"ץ".



מהמשפחות שבתיהם מיועדים להריסה נמסר: היישוב עפרה ומשפחות תשעת הבתים מביעים אכזבה מהחלטת בג"ץ לדחות רק בחודש את פינוי הבתים, תוך שהוא יודע שזמן זה לא יאפשר למשפחות לעבור לבתים החלופיים שהקמתם מתבצעת בימים אלה. שופטי בגץ הפגינו אטימות כלפי רגשות המשפחות, האריכו את ייסורי ההמתנה ללא תוחלת והחמיצו הזדמנות להשיב שאריות אמון להיכל הצדק של המדינה. אנו דורשים מראש הממשלה להשלים כבר מחר את חקיקת חוק ההסדרה ולהפעילו לאלתר על מנת לשחרר את ההתיישבות מצבת הרדיפה וההרס, בה השמאל הקיצוני משתף פעולה עם אויבנו תוך שימוש בבג"ץ. העצרת תתקיים היום בעפרה בשלוש וחצי כמתוכנן.



מוקדם יותר היום פורסם כי השרים נפתלי בנט ואילת שקד נפגשו אמש לבקשתם בעפרה עם מזכירות היישוב. במהלך הביקור הם נתקלו בקריאות בוז ותגובות זועמות של תושבי המקום. "בחרנו בכם כדי שתילחמו לא כדי שתיכנעו לביבי, לא בשביל זה בחרנו אתכם", קראו תושבי היישוב לעבר השרים. בנוסף צעקו תושבי המקום לעבר בנט ושקד: "תביישו לכם, בושה וחרפה".