ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לתמרן ולדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה שתתקיים הלילה בכנסת, זאת בגלל מסרים שעברו אליו מהבית הלבן ביותר מערוץ אחד. על פי הפרסום של ערוץ 2 הערב (שני) בנושא, מקור בכיר ציין כי המסר שהועבר לנתניהו היה יחסית עדין: בלי אישורים חדשים ובלי חוקים חדשים, תדבר על הכל בפגישה עם הנשיא האמריקאי.



עם זאת, גורמים בסביבת נתניהו מסרו לערוץ 2 כי לא היה מסר מטראמפ בנוגע לחוק וכי יש הרבה אנשים שמדברים בשמו של הנשיא האמריקאי.



נתניהו, שניסה בשבוע שעבר לדחות את ההצבעה על החוק, סיפר היום לכתבים המקומיים בלונדון כי אכן תתקיים הלילה ההצבעה בישראל וכי הוא ישתתף בה. ראש הממשלה אף ציין כי הוא עדכן את טראמפ בנושא.



דונלד טראמפ. צילום: Getty Images



 "הפוליטיקאים הימניים דוחפים את טראמפ לעימות עם ישראל"


גורמים בתוך הממשלה מסרו לערוץ 2 שלא לציטוט כי החלטה זאת היא העדפה ברורה של אינטרסים פוליטיים קטנים על פני האינטרסים הלאומיים של ישראל. גורם בכיר בקרב יהדות ארצות הברית אף הוסיף: "אתם הפוליטקאים הימניים דוחפים את טראמפ לעימות עם ישראל, זאת למרות האהדה הבסיסית שיש לו אלינו".



כאמור, הלילה ישוב נתניהו מלונדון ויגיע הישר אל משכן הכנסת על מנת להשתתף בהצבעה על חוק ההסדרה. נושא החוק עלה היום בשיחתו של נתניהו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, שמטרתה הייתה לבסס ציר משותף לישראל, בריטניה וארה"ב בנושאים מדיניים כגון ההחלטות האנטי ישראליות והמאבק באיראן.