שעות ספורות לאחר שבית הדין לעבודה הורה לטייסים לשוב לאלתר לעבודה סדירה, הודיעה הערב חברת אל על שהיא נאלצת לבטל שתי טיסות – להונג קונג ולבייג'ין, בשל אי נכונות של הצוותים לאייש אותן. "למרות פסיקת בית המשפט הטייסים לא מכבדים את הצווים", אמרו אמש בהנהלת החברה. 



מנכ"ל אל על דוד מימון, שיגר אמש מכתב חריף ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בעקבות דבריו בראיון לגל"צ שהנהלת אל על "החליטה "לשבור את הכלים" כאשר הפחיתה את שכר הטייסים מעל גיל 65, שאינם טסים. "אני מבין, כי אתה נמצא בתקופה סוערת, ערב בחירות, אולם אין זו סיבה לייצג מצג שווא של מציאות מדומה", ציין מימון במכתבו לניסנקורן – "חברת אל על מנהלת מזה שנתיים וחצי משא ומתן עם הטייסים בחברה, כאשר הטייסים מעלים דרישות לעוד ועוד תוספות שכר ושיפורים בתנאי ההעסקה וכל הסכם שנכרת מהווה רק את נקודת המוצא לדרישות נוספות".



 "התנהלות אל על תשאיר אותה ללא טייסים" 


נכון לעכשיו, דרישת הטייסים עומד על כ-1.2 מיליון שקלים לכל טייס מגיל 65, והטייסים, כאמור, אינם מוכנים להתפשר. "לדרישה זו אין כלל בסיס והיגיון, החברה אינה יכולה לעמוד בה", אמר מימון. 



בהקשר לצו המניעה שהוציא בית הדין לעבודה באשר להתנהלות הטייסים, הוסיף כי "בנסיבות העניין, מצופה מההסתדרות לקחת אחריות ולהוביל את תהליך מציאת הפתרון תוך שמירה על האינטרסים של אלפי עובדי החברה, המרוויחים משכורות נמוכות בהרבה מהטייסים".



בוועד הטייסים אמרו לאחר החלטת בית הדין: "לאחר שקיצצה את שכרם של הטייסים הוותיקים בכ-70% ממשיכה הנהלת החברה להאמין בטעות שהדרך לגרום לטייס לטוס בשקט נפשי הדרוש לעבודתו עוברת דרך בית הדין. דומה שהנהלת אל על לא מבינה שבעולם של מחסור בטייסים ההתנהלות שלה תשאיר אותה ללא טייסים".