על רקע המתיחות בגבול עזה בעקבות שידור הרקטה לכיוון המועצה חוף אשקלון, מעריך היום (שלישי) השר יואב גלנט, חבר הקבינט המדיני ביטחוני כי יש סיכוי להסלמה באביב הקרוב. גלנט אמר במהלך ראיון עם ניב רסקין בגל"צ כי "ירי כלפי אזרחי מדינת ישראל הוא פגיעה בריבונות וניסיון לפגוע בנפש. אנחנו על הדברים האלה לא נעבור לסדר היום אלא נפגע בכל מי שמנסה לפגוע בנו".



האם התהליך הזה יביא להסלמה בסופו של דבר?
"להערכתי, אנחנו נגיע לסבב הזה", אמר השר, "אני מסמן את האביב הקרוב כנקודה שאנחנו צריכים להיות ערוכים לקראתה". 





בנט: "נדרשת הכרעה מוחלטת"


גם שר החינוך נפתלי בנט התייחס לסיכוי להחרפה במצב הביטחוני. בדברים שנשא הבוקר השר במהלך טקס האזכרה לאלה אבקסיס ז"ל בשדרות, אמר כי "הסכנות בימים אלה הולכות ומתגברות , מעזה ומלבנון. סבב הלחימה הבא הוא שאלה של מתי ולא של האם". לדבריו, "אנחנו הפעם צריכים להכריע, לא בתיקו, אלא בניצחון ברור כדי למנוע את הסבב שאחריו". 



בנט הדגיש: "לא נהיה המדינה היחידה בעולם שילד לא יכול ללכת ברחוב בלי סכנה שיפול עליו טיל. האויב שלנו משקיע את כל זמנו ומשאביו כדי לזרוע בנו הרג. רק על ידי הכרעה מוחלטת של האויב אנו נשים לזה קץ".

חמאס לא מעוניין בהסלמה

בתוך כך, נדמה שבחמאס לא מעוניינים בהסלמה. דובר הארגון פאוזי אמנם הטיל את האחריות על ישראל, אך אמר כי מדובר בהסלמה מסוכנת שיש להפסיקה. לדבריו, "ישראל מנסה לחסות על פשעיה והפגיעה שלה באסירים ובתושבי מזרח ירושלים וכן מנסה לייצא את המשברים הפנימיים שלה אל רצועת עזה".

בראום אף הזהיר את ממשלת ישראל ממה שכינה "המשך הטיפשות", וציין כי פיצוץ המצב הקיים "יוביל לבומרנג מצד הזרועות הצבאיים".