אמש בשעה 10 בלילה נפל פגז טנק בצפון רמת הגולן. הקצין התורן שישב בגזרה, סביר להניח קצין צעיר בדרגת סרן לכל היותר, הריץ בראשו את הפקודה והגיב. לא עברו 35 דקות ותגובה הגיעה. הקצין הוציא מהמגרה את המטרה, נתן פקודה וצה"ל כבר סיכם את האירוע בהשמדה של מטרה ממשטרו של אסד. שיגרה בצפון. אולם נדמה שבכל מה שקשור לזירה הדרומית, בדגש על הגזרה הישראלית – מצרית, לקצין התורן בדרום אין סמכויות לבצע.

ההקדמה הזו נועדה להציג כמה מורכבת הגזרה הדרומית במשולש או יותר נכון במרובע הזה שנקרא ישראל, מצרים, חמאס ודאעש מחוז סיני. מאז השלום עם מצרים הגבול הזה היה החלק הכי לא מעניין במזרח התיכון.

בשנים האחרונות זיהו ארגונים אסלאמיים את הבור העמוק שנוצר ונשאבו אליו. התוצאה, מדינה אסלאמית על הגבול של שתי מדינות שביניהן יחסי שלום, שאחת מהן רגישה מאוד ביטחונית. מאז שנות השבעים המצרים לא היו עסוקים כל כך בגבול הזה ובשנתיים האחרונות הם פועלים בו באופן דרמטי.

 המטרה הראשונה שלהם היא לעצור את הטרור נגדם מצד הארגונים האסלאמיים והמטרה השנייה היא להחזיר את השליטה לידיהם. ישראל שחררה בעקבות כך המון חסמים מול המצרים, זו אחת הסיבות העיקריות שהיחסים בין ישראל למצרים כל כך חמים.

למצרים יש אתגר עצום בהתמודדות הזו עם הג'יהאד בגבול וספק אם בקרוב הם יוכלו לסמן וי על המשימה. ישראל מתעוררת הבוקר לאתגר עצום מבחינתה, איך להתמודד עם מתקפות טילים על עיר התיירות הגדולה והמשמעותית בישראל. הלילה הפכה הגזרה למיגרנה החדשה של מערכת הביטחון.