האם נמצא גיבור היום? איציק ממן, עובד בשוק פתח תקווה לא חשב שהיום יהיה שונה מהרגיל, אך הפיגוע שאירע בסמוך לשוק היום (חמישי) שינה זאת. בראיון לגלי צה"ל ממן סיפר כי "אני עובד בחנות באמצע השוק ושמענו יריות, בומים. ראינו התקהלות ובלאגן וראינו מישהו רץ לכיוון מסוים. אבי אסף ואני נכנסנו איתו לחנות של מכונות  תפירה ושם ניטרלנו אותו. היה לו מין עוזון מאולתר, והוא זרק אותו". הוא המשיך ואמר כי המחבל "לא אמר כלום, הוא רק צעק". כשנשאל המניעים לפעולה שלו, הוא אמר כי "תמיד יש חששות, אבל חיי אדם קודמים לכל. לא ראיתי פצועים, אבל שמעתי שיש אישה שנפצעה מירי ברגל".
ראש העיר פתח תקווה בזירת הפיגוע
בעל עסק מכונות התפירה סיפר למעריב כי הוא היה באמצע שיחת טלפון כאשר לפתע נכנס לחנות שלו אדם חמוש וכיוון את הרובה לעברו. "ראיתי קבוצת אזרחים שרצה לכיוון החנות של ליאון, לפניהם הצעיר נושא נשק על פניו נראה כנשק מסוג גרמני. כשרצועת הנשק על צווארו. הוא כיוון את הנשק לעבר אזרחים כדי להניס אותם על נפשם. נכנס לתוך החנות. הגעתי אחריו, ליאון נמלט מהמקום מהדלת האחורית וברגע הזה, קבוצת האזרחים נכנסה פנימה, אחד מהם השליך לעברו מכונת תפירה. הם הצליחו להשתלט על החשוד". עוברי אורח נוספים סיפרו: "הוא ניסה להתפרע אז החטיפו לו קצת מכות ולכדו אותו. ראינו את החשוד רץ ואחריו מספר כלבים של אחד השכנים. הוא כנראה נבהל כי פחד מהשכנים אז ניסה להסתתר בתוך החנות ושם נלכד".

"המוקדנית שאלה אותי אם אני עובד עליה"

צעיר העובד בחנות עוגיות מול זירת האירוע היה זה שהתקשר למשטרה והודיע כי בוצע ירי לעבר נערות בתחנת האוטובוס. "התקשרתי למשטרה והמוקדנית שאלה אותי אם אני צוחק עליה, אמרתי לה 'זו לא בדיחה, תשלחי מיד ניידות לנקודה' והסתתרתי מאחורי הדוכן. לאחר מכן, מתוך החנות ראיתי אותו עם הנשק עובר ימינה ושמאלה עד שהוא נכנס לרחוב ליד כשהנשק בידיו כל 
ראש עיריית פתח תקווה יצחק ברוורמן, אשר הגיע לזירה, התייחס לאירוע ואמר כי "אנחנו לא יודעים הרבה חוץ מזה שכוחות הביטחון הגיעו בזמן וחיילים ואזרחים הצליחו להשתלט על המפגע עד שהשקט חזר עכשיו אנחנו נבדוק את הפרטים. ואנחנו עכשיו נעשה את כל המאמצים והמשטרה בודקת את כל הפרטים".

כזכור, בשעות הצהריים פלסטיני התקרב לתחנת אוטובוס במרכז פתח תקווה ופתח בירי לעבר חבורת תלמידות שהיו בה. לאחר מכן הוא נמלט מהזירה, כשמספר תושבים דולקים אחריו. הוא כיוון לעברם את הנשק להרתיעם והמשיך לעבר רחוב אחר במרכז העיר. החשוד נכנס לחנות, שם ניסה לירות בעוברי אורח נוספים, אך ככל הנראה נתקל במעצור בנשק. בשלב זה, החשוד ככל הנראה ניסה לדקור את אחד האזרחים בעזרת מברג. בשלב זה השתלטו עליו כמה אזרחים, עד להגעת שוטרים. 

שתי חיילות שהיו בתחנת האוטובוס ונמלטו חשו שהוא רודף אחריהן וברחו לתוך קונדיטוריה כשהן מבוהלות במטרה להימלט ממנו. "הוא רדף אחרינו, ברחנו כל עוד כוחנו במותנינו. נכנסנו לכאן למצוא מחסה והוא המשיך בריצה. אנחנו לא יודעות מה לעשות, המפקד שלנו צריך להגיע לכאן".