מתכוננים לפגישת נתניהו-טראמפ: הקבינט ייתכנס ביום ראשון לדיון בנושא הקשר מול הממשל האמריקאי החדש, כך פורסם הערב (חמישי). מטרת הדיון היא לגבש את העמדה המדינית-בטחונית שתוצג רשמית בפני נשיא ארצות הברית החדש דונלד טראמפ על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. כזכור, נתניהו יטוס בשבוע הבא לוושינגטון וייפגש ביום רביעי עם הנשיא החדש. המנהיגים צפויים לדון בנושא האיראני, בחוק ההסדרה ובנושא הפלסטיני.  



עוד פורסם היום כי טראמפ הזמין את ראש הממשלה, רעייתו ופמלייתו להתארח בבלייר האוס, מעון האירוח הרשמי של הנשיא. בסביבת נתניהו הגדירו זאת כמחווה של טראמפ כדי לייצר אווירה טובה לקראת הפגישה. יש לציין כי בפגישתו עם הנשיא לשעבר ברק אובמה נתניהו ופמלייתו התארחו במלון בעיר.



"אדלסון יטען נגד פתרון שתי המדינות"



כצעד הכנה אפשרי נוסף, המיליארדר המקורב לנתניהו שלדון אדלסון יגיע הערב (חמישי) לסעוד עם טראמפ בבית הלבן. אדלסון הוא תורם בולט למפלגה הרפובליקנית ותרם עשרות מיליונים לקמפיין של טראמפ. לפי דיווח באתר AXIOS, מקורב למילארדר היהודי אמר כי אדלסון יטען נגד פתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי פלסטיני ויעלה שוב את עניין העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. 



אם אכן ישכנע אדלסון את טראמפ כי עבר זמנו של פיתרון שתי המדינות, תעמוד פגישה זו באור שונה מפגישתו המדינית עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, שהתקיימה לפני שלושה ימים, אז אמרה לו מיי כי בריטניה מחויבת לפיתרון שתי המדינות. מספר ימים אחר כך, אף גינתה ממשלת בריטניה את ישראל לאחר שהכנסת העבירה את חוק ההסדרה



תרזה מיי ובנימין נתניהו
תרזה מיי ובנימין נתניהו