לחץ מימין לקראת פגישת נתניהו - טראמפ: "מבחן חייו של בנימין נתניהו; אנחנו מאחוריך!", כך כתב הערב (שבת) יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו, בו התייחס למפגש המסקרן בין רה"מ לנשיא ארה"ב בשבוע הבא. "אם בהודעתם יזכירו לראשונה בקדנציה את המחויבות להקמת פלסטין, או ״שתי מדינות״ בניסוח כזה או אחר, כולנו נרגיש זאת בשנים הקרובות על בשרנו. האדמה תרעד", כתב בנט.



"לחץ בינלאומי, חרמות, דוחות נגד ישראל, טילים, הקפאות, כבילת ידי חיילינו במאבק בטרור - כל זה יימשך ויגבר", הזהיר יו"ר הבית היהודי.  

מחשק מימין. נפתלי בנטץ צילום: יונתן זינדל
מחשק מימין. נפתלי בנטץ צילום: יונתן זינדל




בנט הדגיש כי מדובר בהזמנות לדרך חדשה, כלשונו: "לאחר עשרות שנות אומללות, עכשיו ההזדמנות לבשורה, לדרך חדשה: לרדת מהקמת עוד מדינה פלסטינית, בנוסף לזו שבעזה וזו שבירדן (70% מהירדנים הם פלסטינים). עכשיו צריך לשדר עוצמה, מחויבות לשלום מתוך ביטחון, יוזמה, ריבונות.
ערכי המחנה הלאומי. פשוט מאד". 
 
לדברי יו"ר הבית היהודי, "זהו כל ההבדל בין שמאל לימין. השמאל תומך בהקמת מדינה פלסטינית. הימין מתנגד להקמתה". בנט אף הסביר: "כל מה שקרה לנו מאז אוסלו, ההתנתקות ונאום בר אילן יואץ וננוע במסלול הבלתי נמנע לעבר פלסטין על כביש שש. ישראל תמשיך להיות מותקפת 'מדוע אתם לא מקימים כבר את פלסטין כמו שהבטחתם' .נציגינו בעולם ימשיכו לגמגם מדיניות של 'נקים את פלסטין אבל כרגע עדיין לא'. ההזדמנות ההיסטורית בבחירתו של טראמפ תוחמץ: אם בעידן טראמפ -נתניהו ישראל בוחרת להקים את פלסטין, אין דרך חזרה". 

"שתי מילים ״מדינה פלסטינית״ הן אסון היסטורי.  אסור שהן יאמרו. זהו המבחן שלנו", כתב שר החינוך לסיום. "אני סומך על ראש הממשלה שיעמוד במשימה, ואנחנו נעמוד מאחוריו".