הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס מחר (ראשון) לקראת פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. על סדר היום יעמוד גיבוש המסרים המדיניים של ישראל לטראמפ. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להתמקד בנושא הגרעין האיראני ובגיבוש צעדים משותפים להתנגדות להסכם הגרעין עם איראן. ההערכות הן שנתניהו לא יבקש לבטל את הסכם הגרעין אלא לערוך הסכמים נוספים או גיבוש דרכים נוספות להתנגדות להסכם ולדרוש שניסויי הטילים ייפסקו, כמו גם מימון הטרור.



גורמים בממשלה אמרו למעריב כי "לראש הממשלה יותר נח לדבר על איראן מאשר נושא ההתנחלויות והפלסטינים אולם לא תהיה ברירה אלא לדבר עליהם". בכירים בימין ובליכוד מפעילים לחצים על ראש הממשלה להגיע להישגים של בנייה וסיפוח. שר החינוך נפתלי בנט מתכוון לדרוש כי נתניהו יחדול מלהצהיר על נאום בר אילן ובו פתרון שתי המדינות ושיצהיר על חזרה לבנייה.



נתניהו רוצה להביא הישג בנושא האיראני וטראמפ מעוניין לראות התקדמות בנושא הפלסטיני. ההערכה היא כי שני הנושאים בפגישה יהיו שלובים זה בזה. בכירים בממשל בוושינגטון אומרים כי לנתניהו צפויה קבלת פנים חמה מאוד בבית הלבן וכי הפגישה הזו חשובה במידה רבה מאוד גם לנשיא טראמפ שרוצה להראות התקדמות בנושאים המדיניים שעל הפרק במזרח התיכון.



רוצה להראות התקדמות בנושאי המזרח התיכון, טראמפ. צילום: גטי אימג'ס
רוצה להראות התקדמות בנושאי המזרח התיכון, טראמפ. צילום: גטי אימג'ס



בתוך כך, עיתון 'אלקודס' היוצא לאור במזרח ירושלים דיווח היום מפי בכירים פלסטינים כי הנשיא האמריקני צפוי לעדכן את יו"ר הרשות אבו מאזן בדבר הפגישה.



עוד דיווח העיתון כי גורמים פלסטינים רשמיים אישרו שראש המודיעין של הרשות, מאג'ד פרג', ביקר לאחרונה יחד עם משלחת מטעמו בארצות הברית, ונפגש שם עם בכירים ביטחוניים בממשל האמריקני. לטענתם, הוא קיבל מהם מסרים מעודדים בנוגע לאי העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ובנוגע להתנחלויות. ביום שני בשעות הצהריים צפוי נתניהו להמריא לוושינגטון כשהפגישה עם טראמפ מתוכננת ליום שלישי.