מנהל הרכש במשרד הביטחון, באמצעות יחידת הסגן לרכש אוויר וים, השלים היום (ראשון) את סיכום נתוני הרכש השנתי מיצרנית מטוס 'האדיר' חברת "לוקהיד מרטין". על פי הנתונים עולה כי נחתמו עד היום עסקאות רכש בישראל בהיקף של כ-1.033 מיליארד דולר (כ-3.9 מיליארד שקל). שנת 2016 לבדה מציגה נתון עסקאות מפואר בהיקף של כ-258 מיליון דולרים (כמיליארד שקל). במשרד הביטחון מדגישים כי מדובר בזינוק של כ-33% בהיקף הרכש.



מסיכום נתוני הרכש עולה, כי בשנת 2016 הצליחו התעשיות הביטחוניות הישראליות השותפות לפרויקט, להגדיל את החוזים המסחריים מול לוקהיד מרטין: החברה המשותפת ל'אלביט מערכות' ו'רוקוול קולינס' האמריקנית  הגדילה את חוזה ייצור הקסדה בכ-206 מיליון דולרים, התעשייה האווירית הגדילה את חוזה ייצור הכנפיים בכ-26 מיליון דולרים ומפעל סאיקלון מקבוצת 'אלביט מערכות' בכרמיאל שמייצר חלקי גוף מטוס הגדיל את ההזמנות ב-16.6 מיליון דולרים.

תעשיות נוספות בארץ מעורבות בייצור תתי מערכות למטוס ותוכנות הפעלה והדרכה, בהן: חברת סימיגון שמפתחת תכנת סימולציה למטוס, תדיראן (מקבוצת אלביט מערכות) שתספק מגברי רדיו, חברת כבירן מקיבוץ כברי בצפון שתייצר תיבות למערכות מטוס, וחברת גלבוע המתמחה בתחום העיבוד השבבי. שתי האחרונות הגדילו, גם הן, את ההזמנות מלוקהיד מרטין.
 
סמנכ"ל וראש מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, אל"מ (מיל') אבי דדון התייחס לנתונים ואמר: "היקף שיתוף הפעולה התעשייתי בין יצרנית מטוס ה'אדיר' לתעשיות הישראליות, רק בשנה האחרונה, ממחיש את הפוטנציאל הגדול הגלום בעסקה לכלכלה הישראלית. הזמנות כמיליארד ש"ח הוזרמו בשנה החולפת לתעשייה הביטחונית הישראלית, ובהן למפעלים בכרמיאל, בקיבוץ כברי ובישובים נוספים באזורי 'קו העימות' בצפון. נפעל כדי להעמיק עוד יותר את השת"פ התעשייתי בשנה הקרובה".